سلامت نیوز :شهرام خرازی‌ها در چهارمین همایش سالانه «رسانه و سلامت روان» با اشاره به اینکه هیچ کس دوست ندارد پیر شود، اظهار داشت: سالمندان در اوقات فراغت بهتر است که بیشتر از بازی‌های پازل استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: بیشترین مونس سالمند تلویزیون است ولی متأسفانه غالب برنامه‌های تلویزیون برای قشر جوان ساخته می‌شود.وی افزود: یکی از مشکلات کنونی برقراری ارتباطات اینترنتی بین پدر و مادر بزرگ‌ها با نوه‌ها است که تعامل چهره به چهره ندارند و ارتباط انسانی را از بین برده است.

خرازی‌ها ادامه داد: متأسفانه امروزه در بین سالمندان کاشت مو و ‌گونه‌گذاری افزایش یافته است و به نوعی بشر به جنگ با پیری رفته و این در حالی است که کشور ما رکوردار جراحی پلاستیک در دنیا است که سوءاستفاده‌های تبلیغاتی زیادی نیز در این زمینه می‌شود.

وی بیان داشت: سالمندان در بسیاری از مواقع در دوران پیری حسرت روزهای جوانی را می‌خورند و این در حالی است که با توجه به ارتباطات خانوادگی مناسب در ایران متأسفانه گسترش خانه‌های سالمندان به عنوان یک فرهنگ وارداتی در فرهنگ ما نیز دیده می‌شود.

خرازی‌ها با اشاره به اینکه سالمندان در زمان حضور در خانه سالمندان دچار استرس زیادی می‌شوند، خاطرنشان کرد: بهتر است دفتر بهداشت روان وزارت بهداشت در زمینه سازگاری سالمندان برای حضور در خانه‌های سالمندان مبانی مشخصی را تعریف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha