سلامت نیوز : ناصر مظفری در گفت‌وگو با فارس در مورد تبلیغات نابجا و استفاده از لیپولیز در راستای حذف چربی‌های زائد شکم یا بخش‌های دیگر بدن گفت: لیپولیز هم یک نوع عمل ساکشن‌ برای کاهش حجم چربی برخی بخش‌های بدن از جمله ناحیه شکم است که قبل از آن با یک پروب لیزر چربی‌های زائد شکسته و دستکاری می‌شوند و بعد عمل ساکشن انجام می‌شود به این امید که افتادگی پوست را هم اصلاح کند.

وی گفت: ولی تبلیغات زیاد و بی‌اساسی در مورد لیپولیز صورت گرفته ولی واقعیت چیز دیگری است. افرادی که شکم‌های افتاده دارند و برای درمان آن آگاهی ندارند به افراد غیر متخصص مراجعه می‌کنند که عوارض جبران ناپذیری را برای بیماران به جا می‌گذارد.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاهی سوختگی‌های شدید روی پوست، اسکارهای بد شکل و  نکروز(جمع شدن) چربی‌های زیر پوست را در پی دارد و بکارگیری نابجای لیزر در لیپولیز سبب مردگی چربی‌ها می‌شود.

وی افزود: استفاده از لیزر و انجام لیپولیز باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت گیرد ولی برخی افراد در اینترنت یا مجلات تحت عنوان فوق تخصص آلتراسونیک خود را معرفی می‌کنند که اصلاً چنین تخصصی وجود ندارد و بیشتر کاسبی است.

مظفری افزود: افرادی که دستگاه‌های لیزر را وارد می‌کنند باید بتوانند شارژ آن را بپردازند در نتیجه نیاز به جذب مشتری بیشتر دارند و اگر استفاده از لیزر در جراحی توسط فرد ناوارد انجام شود عملی پر عارضه خواهد بود که به وجود آمدن ناهمجواری در سطح پوست یکی از آنهاست.

وی با اشاره به اینکه موارد استفاده از لیزر محدود است گفت: برخی فکر می‌کنند می‌توان هر نوع افتادگی شکمی را اصلاح کرد و هر پوستی را جمع کرد. در صورتی که بیمار باید مشاوره شده و در صورت امکان انتخاب شود چون هر موردی کاندیدای مناسبی برای لیپولیز نیست.

مظفری یکی از دلایل شکایت به سازمان نظام پزشکی را ورود افراد غیر متخصص در امر جراحی پلاستیک عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد پس از جراحی توسط غیرمتخصص دچار اسکارهای بدشکل روی سطح پوست می‌شوند که با جراحی مجدد هم قابل اصلاح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha