سلامت نیوز :مرضیه وحید دستجردی امروز در مراسم افتتاح شبکه ملی سلامت، اظهار داشت: امروز که این شبکه آماده بهره‌برداری است، باری از دوش وزارت بهداشت برداشته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات و آمار کار را به دست جوانان سپرده‌ایم و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم؛ از وضعیت نابسامانی که سه سال پیش داشتیم بهبود صددرصدی حاصل شده است.وی ادامه داد: امروز به شدت نیازمند شبکه ملی سلامت هستیم؛ بین سال‌های 75 تا 90 ظرف 15 سال تنها 2 هزار و 100 مرکز درمانی از طریق ایتنرنت و با مشکلات آن با هم متصل شده بودند.

دستجردی گفت: در پرونده سلامت الکترونیک باید بیش از 40 سؤال از مردم بپرسیم، حال اگر قرار باشد این شبکه روی اینترنت قرار بگیرد، مشکلاتی از جنبه سرعت و امنیت اطلاعات پیش رو خواهیم داشت که با راه‌اندازی شبکه ملی سلامت در بستر پهنای باند داخل، این نگرانی‌ها از بین رفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم تا پایان امسال، بیش از نیمی از مراکز درمانی را بتوانیم به شبکه ملی سلامت متصل کنیم.

وی توضیح داد: هم‌اکنون در کشور مشکل تخت خالی وجود دارد، با این شبکه می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌هارا رصد کنیم و دیگر بیمار در بیمارستان‌ها معطل تخت خالی نمی‌شود و مشکل تخت خالی در کشور حل می‌شود؛ از این رو، شبکه ملی سلامت به استقلال سلامت کشور کمک خواهد کرد.

دستجردی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 110 خدمت در وزارت بهداشت به صورت الکترونیک انجام می‌شود در حالی که قبلاً یک پرسش و پاسخ کاغذی 45 روز طول می‌کشید امروز هیچ کاغذی بین دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت و درمان رد و بدل نمی‌شود.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: شبکه ملی سلامت کمک بزرگی به برنامه اصلی و بزرگ وزارت بهداشت که همان پزشک خانواده و نظام ارجاء است خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha