سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 59474
سلامت نیوز : عضو انجمن دندانپزشکی ایران از افزایش 200 تا 300 درصدی مواد و تجهیزات دندانپزشکی خبر داد و گفت: متاسفانه شرکتهای وارد کننده داخلی پولشان را به دلار می خواهند در حالی که درآمد دندانپزشکان به ریال است.

دکتر امیر عزمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در حالی قیمت مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی طی ماههای اخیر 2 تا 3 برابر شده است که تعرفه های دندانپزشکی در ابتدای سال بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

وی با عنوان این مطلب که قیمت مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی در حالی 200 تا 300 درصد افزایش یافته است که دندانپزشکان اجازه ندارند تعرفه ها را تغییر دهند، فشار مالیاتی به جامعه دندانپزشکی را مورد اشاره قرار داد و افزود: متاسفانه به رغم تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با سازمان مالیاتی مبنی بر اینکه دندانپزشکان نیاز به  دفتر هزینه و درآمد ندارند، ولی اداره مالیات امسال ما را تحت فشار گذاشته و می خواهد جریمه کند.

عزمی با اشاره به اینکه دولت متولی واردات مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی است، گفت: واردات این مواد و تجهیزات در اولویت دوم تا ششم قرار دارد. از همین رو برای گرفتن ارز مرجع با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین برای انتقال ارز می بایست بانکهای ایران با شرکتهایی که نیازهای ما را تامین می کنند، امکان ارتباط داشته باشند. اما متاسفانه بانکهای ایران بیشتر با بانکهای کشورهای کره، چین و روسیه همکاری دارند در حالی که اکثر واردات ما از اروپا و آمریکاست.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا شرکتهای وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی از طریق صرافی ها وارد عمل شوند و همین مسئله موجب افزایش هزینه ها می شود.
دبیر اجرایی چهارمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) افزود: بی ثباتی در بازار ارز کشور باعث شده تا واردکنندگان پولشان را به دلار از ما بخواهند در حالی که دریافتی دندانپزشکان به ریال است.

عزمی، یکی دیگر از پیامدهای افزایش نرخ ارز را کاهش آمار مراجعان به مطب دندانپزشکان عنوان کرد و گفت: متاسفانه مردم به خاطر مشکلات اقتصادی، خدمات دندانپزشکی را از سبد خرید سلامت خانوار حذف کرده اند و ادامه این روند آینده درمانهای دندانی را به خطر می اندازد.

این دندانپزشک با اشاره به اهمیت سلامت دندانها که ارتباط مستقیمی با سلامت جسمانی افراد دارد، اظهارداشت: برخی فکر می کنند که درمانهای دندانپزشکی یک خدمت غیرضروری است و همین مسئله باعث شده کمتر به مطب دندانپزشکان مراجعه کنند و در نتیجه درآمد دندانپزشکان پایین بیاید.چهارمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران(شعبه فارس) از 10 تا 12 آبان ماه جاری با موضوع " باورها و پندارها" در شیراز برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha