سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 59486

بادام‌زمینی یکی از انواع آجیل‌هاست که دارای ارزش غذایی خوبی است به طوری که700 گرم از این ماده غذایی حاوی 545 کیلوکالری بوده که بیشتر به دلیل وجود چربی بالای موجود در آن است.

مصرف بادام‌زمینی در کودکان زیر یک سال ممنوع!

سلامت نیوز :  یک کارشناس تغذیه در یزد گفت: از آن جایی که بادام‌زمینی از مواد غذایی حساسیت‌زاست، مصرف آن برای کودکان زیر یک سال مجاز نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یوسف نقیایی اظهار کرد: بادام‌زمینی یکی از انواع آجیل‌هاست که دارای ارزش غذایی خوبی است به طوری که700 گرم از این ماده غذایی حاوی 545 کیلوکالری بوده که بیشتر به دلیل وجود چربی بالای موجود در آن است.

وی در ادامه مهمترین ترکیب موجود در بادام‌زمینی را پروتئین قابل توجه موجود در آن عنوان کرد و گفت: میزان پروتئین در بادام‌زمینی 23 درصد است که به علت وجود اسیدهای آمینه ضروری ارزش خوبی دارد و همچنین حاوی 49 درصد چربی است که عمدتا از چربی‌های اشباع نشده است.

وی با اشاره به این که بادام‌ زمینی دارای خواص ضد التهاب و ضد تب است، افزود: بادام زمینی همچنین میزان پتاسیم و فسفر قابل توجهی دارد و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و ویتامین e موجود در این ماده غذایی به میزان 8 میلی‌گرم در صد گرم آن است که اثرات بسیار سودمندی در پیشگیری از آثار مخرب رادیکال‌های آزاد دارد و در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز برخی سرطان‌ها موثر است.

نقیایی خاطرنشان کرد: بادام‌زمینی از مواد غذایی حساسیت‌زا است که استفاده آن در کودکان زیر یک سال ممنوع است و در افرادی که حساسیت‌های غذایی دارند نیز باید با احتیاط مصرف شود.وی توصیه کرد: افرد بزرگسال از مصرف زیاد بادام‌زمینی به دلیل وجود انرژی بالا خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha