سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت در خصوص وضعیت پسماندهای بیمارستانی گفت: 90 درصد بیمارستان‌های کشور مجهز به دستگاه امحای زباله هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علیرضا مصداقی نیا در آیین افتتاحیه پانزدهیمن همایش ملی بهداشت محیط ایران که در بندرانزلی برگزار شد با اشاره به نقش شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهارداشت: 52 شاخص سلامت در این شورا تصویب شده است که توجه به محیط زیست یکی از شاخص‌های اصلی شورای عالی سلامت و امنیت غدایی است.

وی تصریح کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هر استانی مسئول بررسی و پیگیری اجرای این شاخص‌ها در استان مربوطه است.معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به تصویب سند استاندارهای پیوست سلامت افزود: این سند در راستای ارزیابی در دستور کار شورای عالی سلامت قرار دارد.مصداقی نیا همچنین از تصویب سند سامانه اطلاعات جامع اطلاعات بهداشت و محیط توسط دولت خبر داد.

وی در خصوص وضعیت پسماندهای بیمارستانی با اعلام این که 90 درصد بیمارستان‌های کشور مجهز به دستگاه امحای زباله هستند، خاطرنشان کرد: استان گیلان به عنوان پیشقراولان ساماندهی زباله‌های بیمارستانی است.مصداقی نیا از برپایی جشن تکمیل خانه‌های بهداشت به زودی خبر داد.وی با اشاره به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 91 تمام جمعیت شهری و روستایی کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

معاون وزیر بهداشت، در مورد طرح پزشک خانواده گفت: هر تعداد مشخص از جمعیت یک شهر، تحت پوشش یک پزشک خانواده قرار می گیرد و آن پزشک سرنوشت سلامت آن خانواده را بر عهده خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha