سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه خدمات گردشگری سلامت در کشور از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه ارائه خدمات گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت توسعه ارائه خدمات گردشگری سلامت در کشور، گفت: از حدود یک سال گذشته آیین‌نامه‌ ارائه خدمات گردشگری سلامت تدوین و ابلاغ شد. این اقدام بر اساس ماده 36 قانون برنامه پنجم توسعه صورت گرفت.

وی گفت: در حال حاضر کارگروه ویژه مربوط به توسعه خدمات گردشگری سلامت تشکیل شده است.وی تاکید کرد: مراکزی می‌توانند خدمات گردشگری سلامت ارائه دهند که ارزشیابی درجه یک عالی داشته باشند. تنها این مراکز مجاز به ارائه خدمات بستری گردشگری سلامت هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: همچنین مراکزی که می‌توانند جذب گردشگر به داخل کشور داشته باشند، تعریف شده‌اند. این مراکز مجوز دوگانه از وزارت بهداشت و سازمان گردشگری و میزان فرهنگی دریافت می‌کنند و با اقداماتی که برای جذب گردشگر سلامت انجام می‌دهند، بیماران را به مراکز ارائه خدمات معرفی می‌کنند.

امامی‌رضوی ادامه داد: دو تعریف متفاوت از گردشگر سلامت وجود دارد. ابتدا آن که افراد زیادی برای سفرهای زیارتی و همچنین گردشگری به ایران مراجعه که در ضمن سفر خود، خدمات سلامت را نیز دریافت می‌کنند. آمار این افراد بسیار زیاد است. همچنین افراد دیگری هستند که با هدف درمان به ایران مراجعه می‌کنند که این گروه مورد هدف وزارت بهداشت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha