سلامت نیوز : یک فوق تخصص صرع و نوار مغز گفت: آشنایی کامل تکنسین‌های نوار مغز با اصول علمی این کار از اشتباهات نحوه تفسیر آن جلوگیری می‌کند.

دکتر علی اکبر اسدی پویا در گفت وگو با ایسنا ، گفت: نوار مغز مهمترین وسیله تشخیصی در بیماران مبتلا به صرع است در عین حال محدودیت‌های خاص خود را نیز دارد. انجام و تفسیر آن باید توسط فرد آگاه با دقت زیاد انجام گیرد در غیر این صورت ممکن است اشتباهات نحوه تفسیر منجر به تشخیص غلط و درمان نابه جای بیماران شود.

وی افزود: این اشتباهات شامل اشتباه در نحوه انجام نوار مغز و اشتباهات در تنظیم دستگاه است که توسط تکنسین نوار مغز انجام می‌شود و آشنایی کامل با اصول علمی که شامل تنظیم و تفسیر انجام است می‌تواند از این اشتباهات جلوگیری کند.

اسدی تصریح کرد: در صورتی که در تفسیر نوار مغز اشتباهی رخ دهد ممکن است فردی که حالاتی شبیه به تشنج دارد ولی مبتلا به صرع نیست به غلط مبتلا به صرع قلمداد شود و تحت درمان داروهای ضد صرع قرار گیرد.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز اظهار کرد: اشتباه دیگر این است که نوع صرع اشتباه تشخیص داده شود و درمان نامناسب انتخاب شود که هر دو این اشتباهات می‌تواند عوارض جبران ناپذیری نظیر عوارض دارویی، محروم شدن از درمان اصلی و در نهایت کاهش کیفیت زندگی فرد را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha