سلامت نیوز :ارسلان داداشی ظهر امروز در جریان برگزاری پانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران در دهکده ساحلی این شهر، اظهار کرد: زباله‌های بیمارستان‌های استان تا قبل از سال 85 با دستگاه‌های زباله‌سوز و جمع‌آوری می‌شد و شهرداری آنها را به مراکز دفع زباله انتقال می‌داد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های به عمل آمده از سال 85 با تشکیل تیمی در دانشگاه علوم‌پزشکی و کمک‌ گرفتن از حوزه‌های دیگر دانشگاه با شرکت‌هایی که در بحث امحای زباله فعالیت می‌کردند رایزنی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در سال 86 تعداد سه بیمارستان دارای دستگاه‌های بی‌خطرساز غیرسوز شدند، تصریح کرد: تقریبا تمام بیمارستان‌ها به این دستگاه‌های مجهز شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امحای زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها ساماندهی شده است، اضافه کرد: با شرکت‌های خصوصی که در حوزه بهداشت فعال هستند، وارد مذاکره شدیم و اکنون دو شرکت خصوصی در بحث امحای زباله به ما کمک می‌کنند.

داداشی خاطرنشان کرد: بحث امحای زباله‌های آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و دندانپزشکی‌ها هنوز به طور کامل ساماندهی نشده است.وی، دفع و تصفیه فاضلاب بیمارستان‌های استان را دارای هزینه بالای حدود پنج میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: حدود 40 درصد از اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

این مسئول از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان‌های فومن و ماسال خبر داد و ابراز کرد: فاضلاب بیمارستان‌های دیگر تا سال 93 ساماندهی می‌شوند.وی اضافه کرد: در صورتی که ساماندهی فاضلاب بیمارستان‌های استان انجام نشود دریای خزر و تالاب انزلی با خطر جدی مواجه می‌شوند.

مهرداد فرخی دبیر پانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران نیز در همایش مذکور اظهار کرد: 650 مقاله از سراسر کشور در مدت چهار ماه به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری هیئت داوران، تعداد 200 مقاله انتخاب شدند.پانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران از امروز تا 11 آبان در دهکده ساحلی انزلی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha