سلامت نیوز :محمدحسین آیتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در غرفه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نوزدهمین نمایشگاه بین ‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پرشکی به عنوان یکی از دو رکن آموزش عالی کشور تربیت بخش عظیمی از دانشجویان کشور را بر عهده دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: بعد از وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت با 400 هزار نفر نیروی انسانی پرجمعیت‌‌ترین وزارتخانه محسوب می‌شود که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور ما حصل تلاش این افراد است.

آیتی به فعالیت‌های ورزشی وزارت بهداشت برای دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور تصریح کرد: در حال حاضر دهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال برگزاری است و امسال یک رشته ورزشی (کاراته) به مجموعه رشته‌های این المپیاد اضافه شده و دانشجویان در 12 رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

آیتی با اشاره به اینکه قرار بود این المپیاد شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شود افزود: با وقوع زلزله امکان برگزاری المپیاد فراهم نشد اما با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران دو خوابگاهی که قرار بود تغییر کاربری دهند با ظرفیت یک هزار نفر برای برگزاری المپیاد در تهران اختصاص داده شد و مجبور شدیم با جمعیت 3 هزار نفری دانشجویان این المپیاد را در 3 دوره برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون دو دوره از این المپیاد برگزار شد و دور سوم آن از 16 آبان آغاز خواهد شد.خبرگزاری جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور خبر دیگری بود که آیتی عنوان کرد و گفت: این جشنواره در شهریور ماه در 6 بخش و 29 رشته برگزار شد که امسال 5 هزار و 900 دانشجو 18 هزار و 900 اثر برای ما ارسال کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: جشنواره بزرگ شعر «یک پنجره یک دیوار» ویژه اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و افراد می‌توانند آثار خود را تا 20 آذرماه به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

وی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت را تامین خدمات رفاهی دانشجویان عنوان کرد و گفت: 3.5 درصد از کل جمعیت 4 میلیون نفری دانشجویان سراسر کشور که همگی رتبه‌های اول کنکور را به خود اختصاص داده‌اند در رشته‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل‌ هستند و وزیر بهداشت اهتمام خاصی برای رفاه این قشر دارد.

آیتی با گلایه از روند کند اختصاص اعتبارات حوزه فرهنگی دانشجویی گفت: ورودی‌های جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور امسال 20 تا 30 درصد افزایش داشته و از طرف دیگر قیمت تمام شده غذای دانشجویی نسبت به سال گذشته 2 برابر شده اما اعتبارات این حوزه هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار طی چند روز آینده محقق می‌شود، افزود: سرانه رفاهی فرهنگی به ازای هر دانشجو سالانه 960هزار تومان است که سال گذشته با همین رقم کمبود بودجه داشتیم.معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت گفت: سال گذشته چیزی حدود 146 میلیارد تومان برای غذایی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هزینه کردیم و با شرایط فعلی حداقل 202 میلیارد تومان نیاز خواهد بود که پیش بینی می‌کنیم 85 میلیارد تومان در این زمینه کسری بودجه داشته باشیم.

آیتی قیمت ژتون غذای دانشجویی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بسیار پایین دانست و گفت: سال گذشته قیمت ژتون غذا روزانه 175 تومان بود که امسال به 250 تومان افزایش یافت که فکر کنم که پایین ترین قیمت غذای دانشجویی در کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha