سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت از جلسات برگزار شده در جهت ارایه راهکارهای مبارزه با پدیده زیرمیزی خبر داد و گفت: به منظور نظارت دقیق و اثربخش بر ارایه دهندگان خدمات سلامتی، کارگروه مشترکی متشکل از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود.

دکتر سید حسن امامی رضوی در بازدید از غرفه (ایسنا) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به جلسات برگزار شده با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره راهکارهای برخورد و کنترل «پدیده زیرمیزی» گفت: در این زمینه بحث‌های زیادی در کمیسیون بهداشت مجلس صورت گرفت.

وی افزود: در برخورد با پدیده زیرمیزی بحث آن است که زیرساخت‌های ارایه خدمات مناسب در بخش دولتی باید آماده شود تا به دنبال آن نیاز مردم برای مراجعه به بخش خصوصی کمتر شود.امامی رضوی ادامه داد: انتظار اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نیز آن بود که نظارت جدی‌تری بر ارایه دهندگان خدمات سلامتی از جمله بیمارستان‌های خصوصی داشته باشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در این جلسه انتظارات طرفین برای برخورد با پدیده زیرمیزی بیان و راهکارهایی نیز پیشنهاد شد. به این ترتیب کارگروه مشترکی متشکل از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود تا نظارت دقیق‌تر، جدی‌تر و اثربخش‌تری را بر ارایه دهندگان خدمات سلامتی داشته باشیم.

وی همچنین درباره مبالغ در نظر گرفته شده در بودجه امسال حوزه سلامت به منظور پرداخت به پزشکان مناطق محروم به منظور ماندگاری این پزشکان نیز گفت: حدود 20 درصد از اعتبارات این موضوع در سال جاری محقق شده اما انتظار آن است که تا پایان سال اعتبارات این موضوع به صورت کامل تخصیص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha