سلامت نیوز : رییس اداره مخدر و داروهای تحت کنترل وزارت بهداشت از آماده شدن فهرست داروهای اضطراری و مشخص شدن مراکز دپوی این داروها به منظور پایین آوردن میزان آسیب‌های احتمالی در صورت هر گونه اقدام خصمانه علیه کشور خبر داد.

دکتر مهدی سلیمانجاهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث پدافند غیرعامل در سازمان غذا و دارو، گفت: در این مبحث بسیاری از اقدامات را نباید مطرح کرد. اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود عمدتا در جهت پیشگیری و پایین آوردن میزان آسیب‌ها و زیان‌های احتمالی در اقدامات خصمانه علیه کشور است.

وی گفت: در حوزه دارو و در بحث پدافند غیرعامل مهم‌ترین اقدام آماده کردن لیست داروهای اضطراری است که باید فایل بندی شده و از نظر ریالی و عددی نیز پیش بینی‌های مربوطه صورت گرفته باشد. در حال حاضر لیست این دارو (EDL) آماده شده و میزان نیاز پولی و عددی آن هم مشخص شده است.

به گفته رییس اداره مخدر و داروهای تحت کنترل وزارت بهداشت حدود 120 قلم داروی بسیار ضروری در بحث پدافند غیرعامل مشخص شده‌اند که حتما باید به صورت عمده یا نیمه عمده دپو و نگهداری شوند. البته در حال حاضر در این 120 قلم داروی بسیار ضروری هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: مراکزی که این داروهای ضروری باید در آنجا به صورت عمده دپو شوند نیز مشخص شده‌اند. پرسنل ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم آموزش‌های مربوط به این مبحث را دریافت کرده‌اند و این آموزش‌ها همچنان ادامه دارد.

سلیمانجاهی همچنین از تجهیز آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت سازمان غذا و دارو در مبادی ورودی کشور خبر داد و گفت: به این ترتیب اگر فرآورده‌های غذایی، آرایشی - بهداشتی و دارویی آلوده وارد کشور شوند در مبادی مرزی شناسایی و از ورود آنها به کشور جلوگیری خواهد شد.رییس اداره مخدر و داروهای تحت کنترل وزارت بهداشت در پایان گفت: چندین پروپوزال تحقیقاتی در خصوص پدافند غیرعامل نیز در سازمان غذا و دارو مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha