سلامت نیوز : مسوول نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان کرمانشاه گفت: به‌زودی از نوزادان استان کرمانشاه هم نمونه‌های خون بندناف گرفته و برای بانک خون عمومی مرکز رویان در تهران ارسال می‌شود.

دکتر «مریم صاحب یاری» در گفت‌وگو با (ایسنا)،اظهار کرد: در مرکز عمومی بانک خون بندناف رویان در تهران نمونه خون بندناف نوزادان مناطق مختلف کشور نگهداری می‌شود که مقرر شد به‌زودی خون بندناف نوزادان کرمانشاهی نیز به این مرکز ارسال شود.وی در خصوص شیوه انتخاب نمونه‌های خون گفت: در روزهایی با افزایش شمار تولد در بیمارستان‌های کرمانشاه، به صورت تصادفی از تعدادی از نوزادان نمونه خون بندناف گرفته می‌شود.

به گفته‌ی صاحب یاری، انتخاب نمونه خون برای بانک خون بندناف عمومی رویان رایگان و به صورت انتخابی است و خون گرفته شده برای نیازمندان استفاده می‌شود.مسوول نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان کرمانشاه با بیان این‌که این نمونه خون دیگر مختص به نوزادی که نمونه از وی تهیه شده نخواهد بود، ادامه داد: در صورت نیاز خود فرد هم می‌توان از این نمونه استفاده کرد.

وی با اشاره به سابقه نمایندگی این مرکز در کرمانشاه افزود: نمایندگی بانک خون بند ناف از سال 86 در کرمانشاه آغاز شد و در این مدت نمونه خون بندناف 1000 نوزاد کرمانشاهی فریز و به تهران ارسال شد.

مسوول نمایندگی بانک خون بندناف استان کرمانشاه با ابراز رضایت از استقبال مردم از این مرکز، تصریح کرد: سلول‌های بنیادی موجود در خون بندناف در درمان بدخیمی‌های خونی، تالاسمی ماژور، مشکلات عضله قلب، مشکلات عصبی، جوان‌سازی پوست و ... کاربرد دارد.صاحب یاری یادآور شد: در صورت سازگاری نقشه ژنتیکی اقوام نزدیک نوزاد نیز می‌توانند از این نمونه خون استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha