سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی قلب و عروق، با بیان اینکه لزوما درمان بیماریهای دریچه قلب منتهی به اعمال جراحی‌های سنگین نمی‌شود، گفت: این بیماری در صورتی که در دوران کودکی تشخیص داده نشود در بزرگسالی با علائمی نظیر کبودی، رنگ پریدگی، تنگی نفس، پف آلودگی و غیره بروز می‌یابد.

دکتر محمد حسین ماندگار در گفت وگو با ایسنا ، به بیماریهای مادرزادی دریچه قلب اشاره کرد و افزود: بیماریهای مادرزادی دریچه قلب می تواند دریچه‌های مختلف قلب را نظیر دریچه آئورت، میترال، شریان ریوی و غیره را دچار تنگی و اختلال کند.

وی در ادامه شیوع بیماریهای مادرزادی دریچه قلب را پایین ارزیابی و تصریح کرد: بیماریهای مادرزادی دریچه‌ای قلب به دلیل اینکه نوزاد در بیمارستان بعد از تولد توسط پزشک معاینه بالینی می‌شود نسبت به مشکلات دریچه‌ای روماتیسمی شیوع کمتری دارد و در بسیاری مواقع نیز در بدو تولد قابل تشخیص و درمان است.

دکتر ماندگار معاینات بالینی را بهترین راه تشخیص مشکلات مادرزادی دریچه قلب عنوان کرد و گفت: این بیماری در صورتی که در دوران کودکی تشخیص داده نشود در بزرگسالی با علایمی نظیر کبودی، رنگ پریدگی، تنگی نفس، پف آلودگی و غیره بروز می یابد.

این فوق تخصص جراحی قلب همچنین با بیان اینکه در بسیار از مواقع بیماریهای دریچه ای مادرزادی قلب را می توان در دوران جنینی و در داخل شکم تشخیص داد افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژهای جراحی های قلب، در صورت تشخیص این بیماری در دوران جنینی، می توان آن را در داخل رحم جراحی کرد.

وی ادامه داد: جراحی های دریچه قلب در داخل رحم به دلیل اینکه امکان انعکاس اشعه به مادر در این دوران می تواند خطرناک باشد بنابراین این نوع جراحی ها از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است.

دکتر ماندگار در ادامه با بیان اینکه تنگی‌های ناشی از مشکلات مادرزادی دریچه‌ای قلب می‌تواند گرفتاری‌های زیادی برای بیمار ایجاد کند، اظهار کرد: میزان اختلال زندگی بیماردریچه قلب بستگی به نوع و شدت نارسایی دریچه می تواند متعدد باشد که برخی مواقع این اختلال در سن بلوغ و گاهی مواقع هم در بزرگسالی از 40 سال به بعد تظاهر شدید پیدا می کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه لزوما درمان بیماریهای دریچه قلب منتهی به اعمال جراحی‌های سنگین نمی‌شود، گفت: در صورتی که مشکلات دریچه‌ای قلب در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود می توان با ارائه یک سری دستورالعمل‌های دارویی و مشاوره‌های پزشکی، پیشروی بیماری را کنترل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha