چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 59536

برای داشتن پوستی سالم و بدون چین و چروک باید به فکر تغذیه‌تان هم باشید. یعنی این که پوست باید از درون نیز تقویت شود.

تغذیه و مقابله با چین و چروک‌های پوست

سلامت نیوز : برای داشتن پوستی سالم و بدون چین و چروک باید به فکر تغذیه‌تان هم باشید. یعنی این که پوست باید از درون نیز تقویت شود.چین و چروک به اصطلاح شتری است که در هر خانه‌ای می‌خوابد. منظورمان این است که دست روزگار بیکار نمی‌نشیند و خط و خطوطی را روی پوست به جا می‌گذارد. کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که با این خط و خطوط مقابله کنیم و سعی کنیم پیدایش آنها را به تأخیر بیندازیم. بدون شک شما هم از کرم‌های مختلفی برای شادابی و جوانی پوستتان استفاده می‌کنید. ما منکر تأثیر این کرم‌ها نیستیم اما توجه داشته باشید برای داشتن پوستی سالم و بدون چین و چروک باید به فکر تغذیه‌تان هم باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ یعنی این که پوست باید از درون نیز تقویت شود. محققان استرالیایی روی 400 شرکت کننده‌ ساکن استرالیا، یونان و سوئد مطالعاتی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که انتخاب مواد غذایی سالم و مفید راهی برای حفظ جوانی و شادابی پوست است. این محققان 10 ماده‌ غذایی ضد چروک را معرفی کرده و از آنها به عنوان قهرمانان حفظ جوانی یاد می‌کنند. برای آشنایی با این مواد غذایی با ما همراه باشید.

آووکادو، گران اما مفید

آووکادو سرشار از ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E است. برای همین یک ماده‌ غذایی موثر برای مقابله با پیری پوست محسوب می‌شود. اگر پوستتان خشک است حتماً از این میوه استفاده کنید. گوشت آووکادو حاوی ترکیباتی است که می‌تواند کلاژن بیشتری تولید کند برای همین پوست را نرم و صاف می‌کند. اگر طرفدار ماسک‌های طبیعی هستید می‌توانید به راحتی با آووکادو و عسل ماسک تهیه کنید و از خواص خارجی این میوه نیز استفاده کنید.

گردو، دانه‌ها و مغزهای روغنی

آجیل‌ها منبع فوق‌العاده‌ زینک (روی)، سلنیوم و ویتامین E محسوب می‌شوند. روی تأثیر زیادی در ساز و کارهای حیاتی بدن دارد. به تأخیر انداختن پیدایش چین و چروک‌ها نیز یکی از نقش‌هایی است که زینک یا همان روی به خوبی از عهده‌ آن بر می‌آید. توجه داشته باشید که گردوی برزیلی حاوی بیشترین میزان سلنیوم است و مقاومت پوست و خاصیت ارتجاعی آن را بالا می‌برد.

پرتقال

پرتقال جزو مرکباتی است که سرشار از ویتامین C می‌باشد. این میوه‌ آب دار و خوشمزه باعث احیای بافت‌های پوست می‌شود. پوست ما همیشه در معرض آسیب‌های خارجی قرار دارد و امکان آسیب دیدن سلول‌ها بسیار بالاست. برای احیای سلول‌های پوستی پرتقال بیشتری میل کنید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی مانند بروکلی، انواع کلم‌ها، کلم بروکسل و تربچه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از پیدایش زودهنگام چین و چروک پوستی پیشگیری می‌کند. مصرف روزانه‌ این سبزیجات روش موثری برای حفظ جوانی و شادابی پوست محسوب می‌شود. اگر هر روز از کرم ضد چروک استفاده می‌کنید سعی کنید حتماً این سبزیجات مفید را در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید تا زودتر به هدفتان برسید.

هندوانه

هندوانه کلاً میوه‌ مفیدی است. یعنی از گوشت آن گرفته تا تخمه‌هایش مغذی و پرخاصیت است. برای همین توصیه می‌کنیم آن را به همراه تخمه‌هایش داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را بنوشید. اگر این کار را بکنید انگار معجون جوانی را سر می‌کشید. هندوانه حاوی ویتامین A و C می‌باشد که برای سلامت و جوانی پوست لازم و ضروری است. تخمه‌ها نیز سرشار از سلنیوم، روی و ویتامین E هستند که برای مقابله با پیری زودرس و همچنین بیماری‌های قلبی مفید هستند.

ماهی ماکرو

ماهی ماکرو مانند ماهی تن، ساردین و غیره منبع فوق‌العاده‌ پروتئین و اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 است. شما برای احیای سلول‌های پوستی به این ترکیبات مغذی نیاز دارید. توصیه می‌کنیم برای داشتن پوستی شاداب و جوان هر هفته یک یا دو مرتبه ماهی میل کنید.

جگر

جگر منبع آهن و ویتامین A می‌باشد و باعث می‌شود که بدن کراتین بیشتری تولید کند. کراتین برای حفاظت از پوست لازم است.

شیر سویا

شیر سویا به‌طور موثری با پیدایش چین و چروک پوستی مقابله می‌کند؛ به خاطر اینکه این ماده غذایی حاوی لسیتین (منبع فوق‌العاده‌ ویتامین E)، کولین و اینوزیتول است. این ترکیبات، پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای مانند جو دو سر و گندم سرشار از فیبر است. برای همین باعث می‌شود سیستم گوارشی وظایف خود را به خوبی انجام دهد و به این ترتیب مانع پیری زودهنگام پوست می‌شود. توجه داشته باشید هر اندازه که سیستم گوارشتان درست کار کند پوست زیباتری خواهید داشت. فیبرها باعث کند شدن چرخه‌ جذب گلوسیدها و لیپیدها (چربی‌ها) می‌شوند که برای لاغری و زیبایی اندام نیز لازم است.

حرف آخر این که

برای داشتن پوستی سالم علاوه بر تغذیه‌ درست باید اعصاب راحتی داشته باشید. بدانید که استرس یکی از قاتلین زیبایی پوست است. حواستان باشد مصرف دخانیات روند پیری پوست را سرعت می‌بخشد پس همین امروز سیگار را ترک کنید. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و آرایش‌های غلیظ را کنار بگذارید. تمام این ترکیبات شیمیایی به پوستتان آسیب می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha