سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سرعت انجام اقدامات در زمینه احیای دریاچه کند است، گفت: به دلیل بحران دریاچه ارومیه، ارائه گزارش عملکرد وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با مهراظهار داشت: وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی احیای دریاچه ارومیه باید یک بررسی ویژه درباره علل خشک ‌شدن این دریاچه داشته باشد.به گفته عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، به دلیل بحران دریاچه ارومیه، ارائه گزارش عملکرد وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان متوسط بارندگی در کشور ما کم نشده است، افزود: در حال حاضر ما منتظر آخرین ارزیابی ‌های وزارت نیرو از دریاچه ارومیه هستیم زیرا پیشنهادهای آنها می‌ تواند پیشنهادات کارشناسی باشد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشک شدن این دریاچه به طور طبیعی روی کشاورزی، مسائل اقتصادی، گردشگری اثر منفی می‌ گذارد، گفت: در زمینه روند خشک شدن دریاچه ارومیه غفلت چند ساله صورت گرفته است.

لاهوتی با بیان اینکه بارها و بارها از بحرانی بودن وضعیت دریاچه ارومیه صحبت شده است، گفت: تنها صحبت کافی نیست، این یک واقعیت است که این دریاچه با بحران روبروست و برای احیای آن باید به طور روزافزون تلاش شود.

وی با بیان اینکه مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه معضلی ملی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه از تبعات منفی خشک شدن این دریاچه دامنه‌ گسترده ‌ای از اطراف دریاچه متأثر می ‌شود، لذا باید برای احیای آن از ظرفیت ‌های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سرعت انجام اقدامات در زمینه احیای دریاچه کند است، گفت: تخصیص اعتبارات مناسب برای این منظور می ‌تواند موجب شتاب اجرا و همچنین موفقیت در اجرای بهتر نجات این دریاچه باشد.پیش از این معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه شرایط دریاچه ارومیه همانند گذشته است و وخامت جدی در آن بروز نکرده است، گفت: کاهش بارش و افزایش تبخیری که در 15 سال اخیر در حوزه دریاچه ارومیه رخ داده است فشاری به بخش های کشاورزی، صنعت و شرب وارد نکرده و تمام فشار بر وضعیت  اکولوژیک ومحیط زیست دریاچه ارومیه وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha