سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهور، از خروج سالانه بیش از 2 میلیارد دلار ارز از کشور بابت واردات داروهای خاص خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدرضا رحیمی در مراسم رونمایی از 10 قلم داروی نوترکیب ضدسرطان که شب گذشته در هتل همای تهران برگزار شد، گفت: تولید این داروها اهمیت موضوع صادرات را افزایش می‌دهد.وی با اعلام اینکه صادرات کشور در سال گذشته به 53 میلیارد تومان رسیده است، افزود: امروز به دلیل تحریمها، اهمیت صادرات بیشتر نمایان می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تولید هفدهمین داروی کمیاب یا داروهایی که تعداد معدودی از کشورها توان تولید آنها را دارند، کار بسیار بزرگی است که در مدت کوتاه تغییر مدیریت سازمان تامین اجتماعی توسط شرکتهایی دارویی تامین اجتماعی انجام شده است.

رحیمی با اعلام اینکه 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، گفت: 3 درصد بقیه داروهای مصرفی و بخشی از مواد اولیه داروهای تولید داخل از خارج وارد می‌شود.
 
وی اظهار داشت: واردات بیش از 2 میلیارد دلار داروی خاص موجب می‌شود که از کشور ارز خارج شود که به آن یارانه دولتی نیز اختصاص می‌یابد.
  داروهای دهگانه ضدسرطان و مواد اولیه این داروها توسط سه شرکت دارویی سازمان تأمین اجتماعی به نامهای شرکت توفیق دارو، شرکت داروپخش و شرکت تماد ساخته شده است و جزو چهارمین داروهای ضدسرطان دنیا به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha