چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 59547

شاید باور نکنید اما واقعیت این است که بررسی‌های روانشناسی نشان داده نگاه کردن به چشمان کودک می‌تواند هوش او را زیادتر کند.

کودک باهوش شما
سلامت نیوز : دوست دارید فرزندتان باهوش شود؟ پس زیاد نگاهش کنید! شاید باور نکنید اما واقعیت این است که بررسی‌های روانشناسی نشان داده نگاه کردن به چشمان کودک می‌تواند هوش او را زیادتر کند. 50 درصد رشد هوش کودک مربوط به دوره ابتدای بارداری تا 4 سالگی کودک است. در این بین نگاه کردن به چشمان کودک نقش مهمی در رشد هوش او دارد و در صورتی که والدین تا 6 هفتگی کودک تا فاصله 5/17 سانتی به چشمان کودک نگاه کنند ارتباط‌های مغزی کودک شکل می‌گیرد و تبدیل به الگوهای تشخیصی می‌شود و کودک با این نگاه‌ها می‌تواند چیزهایی که در اطرافش وجود دارد را تشخیص بدهد که نقش بسزایی در تقویت هوش وی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ آیا هوش جنبه ارثی دارد؟ رابطه مستقیمی میان هوش والدین و فرزندان وجود دارد ولی نقش کسی که تربیت‌کننده کودک است به خصوص در سالهای اولیه زندگی کودک که زمان شکل گیری مغز است بسیار مهم بوده این شانس را به کودک می‌دهد که نسبت به همسالان خود از هوش بالاتری برخوردار باشد.

روانشناسان معتقد هستند 2 سال اول زندگی کودک دوران طلایی رشد مغز است و والدین بایستی بیشترین تلاش خود را برای داشتن فرزند باهوش در این دوره متمرکز کنند و اگر بخواهیم رشد هوش فردی را تا دوره 17 سالگی تقیسم‌بندی کنیم 50 درصد رشد هوش مربوط به دوره ابتدای بارداری تا 4 سالگی کودک است و 30 درصد از رشد هوش مربوط به 4 سالگی تا 18 سالگی بوده و 20 درصد از رشد هوش به 8 سالگی تا 17 سالگی کودک اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha