پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 59561
سلامت نیوز : فرزند با خود شادی‌های بسیاری به همراه می‌آورد، اما در عین حال چالش‌های فراوانی نیز پیش روی شما قرار می‌دهد. فرزند روابط، فعالیت‌های روزمره، شغل، شرایط مالی و سبك زندگی شما را دستخوش تغییر خواهد كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ بنابراین مراقب این نكات باشید و برای آنها با دقت برنامه‌ریزی كنید.ارتباط عاطفی و جنسی با همسر: او هنوز نفر اول خانواده است و جایگاهش باید حفظ شود.

ثبات مالی: یك كودك با وابستگی‌های مالی فراوانی به این دنیا وارد می‌شود كه این وابستگی‌ها با گذشت زمان افزایش می‌یابد. بنابراین لازم است شما از پشتوانه مالی، شغلی با درآمد مكفی و پایدار و پس انداز خوبی برخوردار باشید.

مدیریت زمان: اگر یك مادر شاغل هستید به این نكته بیشتر توجه كنید؛ كودك شما نیازمند حضور شماست كه هیچ چیز را نمی‌توان جایگزین آن كرد.این در مورد پدر و مادر هر دو به یك اندازه صدق می‌كند.

یكدلی: نخست باید به یك توافق و همدلی برسید.از نام بچه تا شیوه‌های تربیتی او و نوع روابطش با خانواده‌هایتان. قبل از آمدن بچه این توافقنامه را نهایی كنید تا بعد از آمدنش كشمكشی در حضور او نداشته باشید.

سلامتی: بارداری می‌تواند سلامتی شما را تهدید كند؛ اگر به واكسن‌ها و تغذیه صحیح و ورزش توجه نكنید. پس قبل از هر چیز مراقب خود باشید.

مهارت: از هر كتاب یا والدین مجربی كه می‌شناسید فنون والدین بودن را یاد بگیرید وگرنه بعد‌ها درست كردن شیر خشك هم می‌تواند برایتان دردسر شود.

قید خواب را بزنید: به زودی دیگر به خاطر نمی‌آورید آخرین خواب راحتی كه داشته‌اید كی بوده است. برای این كه در این زمینه مشكل كمتری داشته باشید در مورد رسیدگی شبانه به نوزاد با همسرتان توافق كنید.

پذیرا باشید: بچه شما یك عروسك سفارشی نیست. او ممكن است به هر شكلی و با هر ویژگی غیرمنتظره‌ای به دنیا بیاید، پس به دلتان وعده ندهید و كاملا پذیرای كودكی كه خدا به شما عطا می‌كند دختر یا پسر باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha