پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 59590
سلامت نیوز : دبیر اجرایی هشتیمن سمینار سراسری پزشکی پرستاری دیالیز کشور، کمبود دستگاه دیالیز و نیروی پرستاری را از مهمترین مشکلات بخشهای دیالیز عنوان کرد.

ناصر طبخی در گفتگو با مهر به برگزاری این سمینار اشاره کرد و افزود: هشتمین سمینار سراسری پزشکی پرستاری از امروز با حضور بیش از 1100 پرستار و پزشکان فوق تخصص کلیه و نفرولوژی از سراسر کشور در تالار امام علی(ع) دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است.وی با اعلام اینکه این سمینار دوسالانه است و به مدت 2 روز ادامه دارد، گفت: این سمینار بدون کوچکترین بودجه دولتی، در حالی برگزار می شود که پرستاران کشور استقبال خوبی از این همایش داشته اند.

مسئول آموزش پرستاران بخش دیالیز، هدف این سمینار را ارتقای سطح علمی پرستاران بخشهای دیالیز و به روز شدن از اطلاعات علمی پرستاران عنوان کرد و افزود: این سمینار دارای 6 امتیاز بازآموزی برای پرستاران است.طبخی با اعلام اینکه بخشهای دیالیز کشور از نظر کمی نسبت به گذشته در وضعیت خوبی قرار دارند، گفت: در حال حاضر برای وارد کردن دستگاه دیالیز با مشکل تامین ارز دولتی مواجه هستیم. زیرا هزینه وارد کردن این دستگاهها با ارز آزاد حدود 45 میلیون تومان است که برای بیمارستانها مقرون به صرفه نیست.

وی همچنین از کمبود نیروی پرستاری در بخشهای دیالیز کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر به ازای هر 5 تا 6 بیمار یک پرستار در بخشهای دیالیز حضور دارد که حداکثر تعداد بیماران دیالیزی به ازای هر پرستار باید 4 بیمار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha