سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: یکی از اهرمهای فشار در جنگهای نوین این است که دارو به کشور ما داده نمی‌شود و یا در صورت توزیع با قیمتهای کمرشکن داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا معصومی روز چهارشنبه با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به رونمایی از خودروی مرکز هدایت عملیات و بحران در آینده نزدیک گفت: این مرکز به صورت یک مینی باس است که یک ظرفیت ارتباطی ایجاد می‌کند و در منطقه منحصر به فرد است.وی افزود: این خودرو با کانالهای ارتباطی مختلف چون ماهواره، تلفن همراه و خطوط تلفن ثابت ارتباط برقرار می‌کند.

معصومی با اشاره به برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:‌ پدافند غیرعامل کشور اقدامات غیرمسلحانه‌ای است برای اینکه جلوی تهدید دشمن گرفته شود و در صورت بروز اتفاق، حوادث را به حداقل می‌رساند.وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت درگیر این بحث است، اظهارداشت: یکی از اهرمهای فشار در جنگهای نوین این است که دارو به کشور ما داده نمی‌شود و یا در صورت توزیع با قیمتهای کمرشکن داده می‌شود که این موضوع جنگ اقتصادی را ایجاد می‌کند.

معصومی افزود:‌ البته وزرت بهداشت تعداد زیادی از داروهای نوترکیب را تولید و یا در دست تولید دارد.وی با اشاره به بازگشت به بحث طب سنتی گفت: باید در این مورد از ظرفیتهای موجود در کشور استفاده مطلوب شود.رئیس اورژانس کشور افزود: همچنین در این زمینه تیمهایی در وزارت بهداشت تشکیل شده‌اند که بحثهایی در مورد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را بررسی می‌کنند.معصومی با اشاره به تشکیل تیمهای ارزیابی سریع گفت: این تیم‌ها شبکه‌ گسترده‌ای در کشور را تشکیل داده است.

وی در خصوص تشکیل تیمهای واکنش سریع گفت: در این تیمها اکثرا کارشناسانی هستند که می‌توانند با موتور به منطقه با سرعت فراوان اعزام شوند. همچنین پشتیبان آنان نیز با خودرو در حد امکانات اولیه آنها را همراهی می‌کند.معصومی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 45 پایگاه پیش بیمارستانی مستقر است، تصریح کرد: سال گذشته توسط این پایگاهها 2 میلیون و 240 هزار ماموریت انجام شده است که در 6 ماهه اول سال نیز یک میلیون و 200 هزار ماموریت بوده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 2 میلیون و 500 هزار ماموریت انجام شود.

وی افزود: بنابراین زنجیره دفاعی که در حوزه وزارت بهداشت تعیین شده است از زمان اطلاع رسانی تا زمانی که موضوع جمع می‌شود بسیار خوب و سریع است.رئیس اورژانس کشور با اشاره به بحث جنگهای سایبری، شیمیایی و هسته‌ای گفت: وزارت بهداشت نیز در این موارد هم ورود داشته است.رئیس اورژانس کشور با اشاره به آغاز تربیت مربی افزود: اورژانسهای بیمارستانی باید آمادگی ورود به بحث هسته‌ای را داشته باشند. البته باید در زمینه بحثهای سایبری با جریانی که در کشور پیش می‌رود هماهنگ باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش پیش بیمارستانی پکیج های اطلاعاتی از اطلاعات بیماران تهیه شده است، گفت: از سال آینده ماموریت بدون کاغذ را آغاز خواهیم کرد. البته این ماموریت به صورت پایلوت در سه مرکز آغاز شده است که بر اساس آن قبل از حضور امدادگر می‌توانند شرح حال بیمار را به صورت الکترونیکی در شبکه شمس مشاهده کنند و از شرح حال بیمار بدون کاغذ اطلاع یابند.رئیس اورژانس کشور افزود: همچنین ثبت صوتی شرح حال معاینه بیماران با استفاده از نرم‌افزارهای بومی به نوشتاری از دیگر برنامه‌های مورد توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha