سلامت نیوز : عابد فتاحی ظهر امروز در نشست مشترک چشم‌پزشکان با نمایندگان شورای عالی نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزارت بهداشت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، تصریح کرد:‌ مشکلات حوزه سلامت در کشور فراوان است بیمه‌ها همکاری‌های لازم را با حوزه سلامت ندارند. بیمه‌های سلامت‌محور نیز در کشور کارایی مطلوبی ندارند و همکاری نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در مورد برنامه پزشک خانواده گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده یک طرح دولتی است و به بخش خصوصی توجهی نشده است. اگر چه آرزوی توفیق این طرح را داریم اما نگرانیم در ابتدای راه این طرح خاموش شود چرا که در این برنامه بسیاری از بخش‌های پزشکی را نادیده گرفته‌اند و ما بحث‌های زیادی در رابطه با آن داریم.

فتاحی خاطرنشان کرد: اینکه طرح چند درصد موفق خواهد بود برای ما جای سؤال است.نماینده مردم ارومیه در مجلس واقعی نبودن تعرفه‌ها را از دیگر مشکلات پزشکان برشمرد و گفت: هزینه‌های بخش سلامت برعهده پزشکان است و این قشر هستند که مشکلات این حوزه را بردوش می‌کشند. تعرفه‌ها غیر واقعی است و سال‌هاست که فریاد می‌کشیم بیایید تعرفه واقعی را تعیین کنید.

فتاحی از مسئولان وزارت بهداشت، شورای عالی نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و تمام دست‌اندرکاران حوزه سلامت خواست تا گردهم بیایند و با تعاملات لازم تعرفه واقعی را تعیین کنند چرا که بیش از همه فشار حوزه سلامت را جامعه پزشکی متحمل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha