سلامت نیوز : ویتامین C یکی از ویتامین هایی است که نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند اما سیگار کشیدن باعث از بین رفتن این ویتامین در بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مجدی بدران، عضو جمعیت آلرژی، ایمنی و مشاوره کودکان و از اعضای دانشکده کودکان دانشگاه عین شمس مصر گفت: بدن یک انسان بالغ در روز نیاز به حدود 60 میلی گرم ویتامین C دارد درحالی که بدن سیگاری ها به حدود 200 میلی گرم از این ویتامین نیاز دارد زیرا کشیدن هر نخ سیگار به طور میانگین 25 میلی گرم از ویتامین C در بدن را از بین می برد.

وی افزود: سطح ویتامین C در سیگاری ها بسیار کمتر از غیر سیگاری ها است.این امر یکی از علل پایین بودن سطح آنتی اکسیدانهای طبیعی در سیگاری ها است.تحقیقات جدید ثابت کرده است: خطر ابتلای افراد دارای کمبود ویتامین C به بیماری آسم به میزان 12 درصد افزایش می یابد و همچنین کمبود این ویتامین در نوزادان باعث کند ذهنی می‌شود.

تحقیقات جدید اشاره دارد که مغز کودک تازه متولد شده بیش از هر عضو دیگری در بدن به ویتامین C نیاز دارد و کمبود آن در نوزادان بر رشد و تحول مغز تاثیر منفی می‌گذارد؛ امری که به نوبه خود بر میانگین هوش و پیشرفت تحصیلی در مرحله بعدی اثر دارد.

ویتامین C در گروه ویتامین‌ها قرار دارد و به شکل قرص‌های 100 و 250 میلی ‌گرمی و قرص جوشان هزار میلی ‌گرمی، پودر 500 میلی‌ گرمی و آمپول 500 میلی ‌گرمی در داروخانه‌ ها موجود است اما قرص جوشان آن به ویژه در فصول سرد سال طرفدار بیشتری پیدا می‌کند.

ویتامین C، ویتامین محلول در آب است که از اجزای ضروری برای ساخت و نگهداری کلاژن و بافت محیطی بین سلولی است.ویتامین C هم در بافت‌های گیاهی و هم در بعضی محصولات حیوانی موجود است. غنی ترین منابع ویتامین C میوه‌ها و سبزی‌ها هستند، آب مرکبات نیز دارای میزان زیادی ویتامین C است.مصرف این ویتامین سبب تقویت دستگاه ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم شده و از تشکیل نیتروزآمین‌ها و نیتروز اوره‌های سرطان‌ زا جلوگیری می‌‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha