سلامت نیوز :  محسن تفقدی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های خاص دندانپزشکی که در سالن آمفی‌تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فلوشیپ دندانپزشکی در بیماری‌های خاص را به دانشجویان ارائه می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به دستاوردهای دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: دانشکده دندان‌پزشکی مشهد دارای سه مرکز تحقیقات با قدمت بالایی است و همچنین دومین پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عنوان پژوهشکده علوم دندانی در این دانشکده قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس می‌توان گفت که این دانشکده میزبان مناسبی برای برگزاری همایش مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی است.تفقدی تصریح کرد: فضای ایجاد شده در این کنگره می‌تواند زمینه‌ساز تعامل بین پزشکان و دندانپزشکان باشد به گونه‌ای که توانمندی پزشکان ارتقا پیدا کند و سبب بالاتر رفتن سطح خدمت رسانی به مردم شود و در نتیجه سطح سلامت عمومی بالا برود.

همچنین در ادامه عباس جوادزاده بلوری دبیر علمی کنگره مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: هدف اصلی این همایش پاسخ به پرسش‌ها در زمینه بیمارانی که بیماری‌های پرمخاطره دارند و نیاز به درمان‌های دندانپزشکی نیز پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره اظهار کرد: بیش از 200 مقاله به کنگره ارسال شده است که در حدود 70 عدد از آنها به صورت سخنرانی و 100 عدد از آنها به صورت پوستر در این کنگره ارائه می‌شود.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی با اشاره به اینکه در این کنگره کارگاه‌های مختلفی گنجانده شده است، تصریح کرد: به جز کارگاه‌های بیماری‌های مختلف که در این کنگره گنجانده شده است کارگاه‌هایی نیز با عنوان‌های اخلاق، کاربرد لیزر در دندانپزشکی و کادربرد طب مکمل در دندانپزشکی نیز به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

همچنین در ادامه نصراالله ساغروانیان دبیر اجرایی کنگره مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی اظهار کرد: این کنگره با نظر سنجی‌های انجام شده در سطح پزشکان به صورت پرشس و پاسخ در کارگاه‌ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود که خوشبختانه مورد اقبال دندانپزشکان قرار گرفته است.

وی با اشاره با بیان اینکه قصد اصلی از برگزاری این همایش همپوشانی در مورد مسائل مختلفی است که در ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص لازم به بازآموزی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این کنگره بار اول است که برگزار می‌شود مطمئناً با کاستی‌هایی رو‌به‌رو است که امید می‌رود این اشکالات در مراتب بعدی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha