پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 59610

سلامت نیوز : رییس بیمارستان چشم فارابی با بیان اینکه سالانه 600 عمل پیوند قرنیه در این مرکز انجام می‌شود، اظهار کرد: 98 درصد انجام اعمال قرنیه در صورت تشخیص و درمان به موقع موفقیت‌آمیز است.

دکتر محمود جباروند در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن اعلام خبر آغاز ساخت یک مرکز درمانی جدید در کنار بیمارستان فارابی اظهار کرد: دولت 10 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان در مرحله اول تخصیص داده است.وی ادامه داد: کلنگ احداث این بیمارستان پس از انجام مراحل مقدماتی، بهمن ماه سال جاری بر زمین زده می‌شود.

جباروند با بیان اینکه فضای در نظر گرفته شده برای ساخت این بیمارستان 30 هزار مترمربع است، اظهار کرد: این ساختمان به عنوان مرکز آکادمیک گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده و به فعالیت خواهد پرداخت. درواقع بخش آموزشی و پژوهشی به این ساختمان انتقال و ساختمان فعلی به مرکز درمانی تبدیل می‌شود.وی ادامه داد: این ساختمان حدود سه سال دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود و در مجموعه 30 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی در ادامه با بیان اینکه برای ورود تجهیزات پزشکی کمی دچار مشکل شده‌ایم، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار برای ما آزاردهنده شده است. اما با مذاکراتی که با وزارت بهداشت صورت پذیرفته به زودی ارز مرجع به ما تخصیص داده می‌شود.

این فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه تمرکز بیمارستان بر روی انجام عمل پیوند قرنیه است، گفت: بیشترین آمار پیوند قرنیه مربوط به بیمارستان فارابی است و عمل پیوند قرنیه برای 600 بیمار در سال انجام می‌شود.جباروند اضافه کرد: شانس پس‌زدگی عمل پیوند قرنیه بسیار پایین است و به زیر دو درصد می‌رسد. درواقع می‌توان گفت 98 درصد اعمال پیوند قرنیه در صورت تشخیص و درمان به موقع موفقیت‌آمیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha