سلامت نیوز : پزشکان کانادایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند آنچه موجب ایست ناگهانی قلبی در جوانان ورزشکار با ظاهری سالم می‌شود، ابتلا به بیماری قلبی تشخیص داده نشده است و برخلاف باور عمومی ورزش سنگین در این امر، تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اغلب اتفاق می‌افتد که افراد ورزشکار و جوان حتی با وجود بهره‌مندی از تناسب اندام و وزن مناسب در میدان رقابت‌ها به طور ناگهانی دچار ایست قلبی شده و می‌میرند. تاکنون تصور می‌شد که ورزش‌های سنگین و تحرک بدنی شدید عامل وقوع چنین اتفاقات غم‌انگیزی هستند اما دکتر اندرو کران از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه بیریتیش کلمبیا در کانادا در آزمایشات اخیر خود عامل اصلی این اتفاق ناگهانی و ناخوشایند را شناسایی کرده است.

دکترکران می‌گوید: مطالعات ما نشان می‌دهد که عامل اصلی ایست قلبی ناگهانی در ورزشکاران جوان چیست. هر سال حدود 200 فرد جوان و به ظاهر سالم در شهر اونتاریوی کانادا بر اثر ایست قلبی، ناگهان جان خود را از دست می‌دهند.دکتر کران توصیه می‌کند برای پیشگیری از این قبیل اتفاقات ناگهانی اقداماتی چون توجه بیشتر به علائم هشداردهنده مانند ضعف و بی‌حالی اطلاع‌رسانی عمومی و آگاه‌سازی مربیان درباره شیوه‌های تشخیص خطرات احتمالی و اقدامات پیشگیرانه ضروری، مهم و الزامی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha