سلامت نیوز : مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت گفت: توجه به ارتقای کیفیت سلامت مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت است.

سید جمال الدین سجادی امروز 10 آبان ماه در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه‌های سراسر کشور که در مرکز گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی دانشگاه علوم پززشکی مشهد برگزار شد، افزود: برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت علاوه بر موثر بودن خدمات باید نتیجه بخشی، مناسب بودن و درست بودن خدمات و هزینه‌بر نبودن نیز باید در نظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سجادی اظهار کرد: مهم‌ترین اصل رسیدن به کیفیت در حوزه سلامت تسلط به علم و روش‌های دستیابی به آن است.مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، ارزیابی عملکرد را در هر سازمانی ضروری دانست و ادامه داد: نیروی انسانی، تجهیزات و بودجه تنها بخشی از عواملی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز بروز کیفیت شوند.

سجادی بیان کرد: خدمات سلامت، خدماتی هستند که با بعد عاطفی انسان، علم، ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و بازتوانی ارتباط دارد و پیچیده‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش وزارت بهداشت قرار دارد.وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: مراکز درمانی که عملکردی منطبق با شاخص‌های ارزیابی خدمات دارند می‌توانند ارائه خدمات موفقی داشته باشند.

سجادی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد کیفیت خدمات سلامت بر اساس استانداردهای جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، وظایف وزارت بهداشت را در سه شاخه تقسیم بندی کرد و افزود: سه وظیفه مهم آموزش، پژوهش و خدمات سلامت در جامعه بر عهده وزارت بهداشت است.

وی اظهار کرد: این همایش در سطح مدیران و کارشناسان ادارات بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به منظور ارتقاء برنامه‌های آموزشی و به روز رسانی اطلاعات کارشناسان در بحث بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به مدت دو روز (10 و 11آبان) در مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha