سلامت نیوز : به گفته نایب رییس انجمن «ام اس» ایران، طی 12 سالی که این انجمن آغاز به کار کرده، بیش از 18 هزار بیمار تحت پوشش قرار داده شده است که 14 هزار نفر آنها تهرانی بوده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدعلی صحرائیان در نهمین کنگره بین‌المللی «ام اس » با بیان اینکه از ابتدای سال 91 تا پایان شهریور ماه 795 بیمار تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند، افزود: به طور کلی هر روز شش بیمار جدید در انجمن ثبت نام کرده‌اند که این آمار نشان دهنده شدت فزاینده ابتلا به این بیماری است.

وی ادامه داد: از خدمات انجمن می‌توان به کمک هزینه دارویی به 1250 بیمار تحت پوشش اشاره کرد. همچنین انجمن 25 شاخه در مراکز استان‌ها تاسیس کرده است که طی شش ماهه اخیر یک هزار بیمار از طریق این مراکز کمک هزینه درمانی دریافت کرده‌اند.به گفته وی، تا کنون 800 جلسه فیزیوتراپی توسط انجمن انجام شده و چهار مورد سفرهای تفریحی برای اعضای انجمن برگزار شده است.

صحرائیان با بیان اینکه در حال حاضر تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و شهرداری منعقد کرده‌ایم، افزود: انجمن ام اس اولین سازمان غیردولتی است که دانشجو می‌پذیرد و کمیته‌های مختلفی همچون کمیته رسانه و مشارکت تشکیل داده است.

نایب رییس انجمن مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه اکنون در گالری مهر و ماه نمایشگاهی توسط هنرمندان برگزار شده است، افزود: درآمد فروش این تابلوها به نفع بیماران ام اسی هزینه خواهد شد.وی در پایان اظهار کرد: از نظر آموزشی یکی از دستاوردهای کنگره ام اس این است که در این کنگره 80 تز و 20 پروپوزال ارائه شده است و مهمترین اقدامی که در آن انجام می‌شود، بررسی اپیدمیولوژی ام اس در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha