پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 59617

سلامت نیوز : رییس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی با تاکید بر این در حال حاضر یکی از جنبه‌های طب سنتی ارزآوری آن است، افزود: جنبه‌ی دیگر طب سنتی، جنبه‌ی عمومی آن است که مردم بدانند، چه طور زندگی کنند و چگونه سبک زندگی‌شان بر مبنای اسلام باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدرضا کریمی در نشست خبری جایگاه طب سنتی در استان، خراسان ضمن اشاره به این که روند تکاملی جامعه بشری بعد از کشف ویروس و باکتری، طب پزشکی رایج روند دیگری به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در زمینه سلامت بشری توسط پزشکان حل شده است اما در طول زمان در کنار طب رایج مشکلاتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی بیش از 23 سال است که در ایران فعالیت دارد، افزود: طب رایج باید به اصل خود مراجعه کند تا مشکلات عدیده در طب رایج، با طب سنتی رفع شود.رییس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی اظهار کرد: طی 23 سال فعالیت طب سنتی نزدیک به 10 هزار پزشک با طب سنتی آشنا شده‌اند و میلیون‌ها مورد درمانی به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: حجامت یکی از ارکان طب سنتی است که بعد پیشگیری و درمانی داشته و می‌تواند در درمان هر بیماری نقش داشته باشد.وی ضمن یادآوری بر اینکه شیوه‌ی درمان، ابزار تشخیص بیماری‌ طب سنتی با طب رایج فرق می‌کند، عنوان کرد: اگر ما طب سنتی را توسعه دهیم و بومی کنیم، به ارزآوری و صرفه‌جویی اقتصادی کمک شایانی کرده‌ایم.

رییس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه هنوز یک مجوز از طرف وزارت بهداشت برای انجام حجامت برای طب سنتی صادر نشده است، گفت: وزارت بهداشت باید نگاهش را به طب سنتی اسلامی تغییر دهد.

به گفته وی در شرایطی هستیم که به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم تا از حیث بهداشت و درمان روی پای خودمان بایستیم که در حال حاضر 500 مرکز ارائه گیاهان دارویی و 10 مرکز خدمات طب سنتی داریم.کریمی بیان کرد: طب کل‌نگر بیش از 300 روش درمانی دارد که لیست داروهایی که 100درصد تولید داخل است را در اختیار جامعه پزشکی می‌گذاریم که تاثیر به سزایی در شرایط اقتصادی فعلی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha