سلامت نیوز : خطرات ناشی از استعمال سیگار روی افراد سیگاری و کودکان و خانواده‌های آنها مشهود است اما این بار نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که سیگار کشیدن حتی می‌تواند موجب شیوع آسم در نسل سوم یعنی نوه‌های خانواده‌های افراد سیگاری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری آسم این روزها به یک مشکل اصلی و مهم بهداشت عمومی تبدیل شده است. آسم یکی از بیماری‌های مزمن و شایع دوران کودکی است.پزشکان می‌گویند هر چند عوامل متعددی وجود دارند که منجر به بروز آسم می‌شوند اما یکی از مهم‌ترین و موثرترین این عوامل که البته قابل پیشگیری هم هست، سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری است که خطر ابتلای نوزاد به آسم را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گفته متخصصان، تماس با نیکوتین در دوران بارداری روی رشد ریه‌های جنین تاثیر می‌گذارد و نوزاد را مستعد ابتلا به آسم می‌کند.کارشناسان مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا تاثیر تماس با نیکوتین در دوران بارداری را روی موش‌های صحرایی ارزیابی کرده و متوجه شدند این فاکتور نه تنها روی بچه موش‌ها بلکه حتی روی نسل بعدی یعنی بچه‌های این بچه موش‌ها نیز تاثیر نامطلوب دارد و موجب افزایش خطر بروز آسم در آنها نیز می‌شود.به گفته پزشکان، تماس با دود سیگار روی جنین‌های پسر و دختر به یک اندازه تاثیر سوء دارد و موجب کاهش فعالیت ریوی آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha