عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که بیمه‌های درمانی در کشور فاقد کارآیی هستند.

 سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که بیمه‌های درمانی در کشور فاقد کارآیی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر عابد فتاحی دربیست و دومین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکان ایران با انتقاد از عملکرد بیمه ها در کشور، گفت: بیمه‌ها همکاری لازم را با حوزه سلامت نداشته و کارآیی ندارند.
 
وی از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به عنوان یک طرح دولتی نام برد و افزود: امیدواریم این طرح به سرانجام برسد، اما در خصوص استقرار کامل آن در اجرای موفقیت‌آمیزش نگران هستیم، چرا که بودجه ندارد، فرهنگ‌سازی مناسبی برای آن صورت نپذیرفته، در اجرای آن تعجیل شده و بسیاری از بخشهای پزشکی در آن نادیده گرفته‌ شده‌اند.
 
فتاحی با بیان اینکه مباحث بسیاری پیرامون برنامه پزشک خانواده در مجلس انجام می‌شود، گفت: هیچ اطمینانی به آینده این طرح نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هزینه‌های بخش سلامت به عهده پزشکان است، ادامه داد: سالهاست که برای واقعی کردن تعرفه‌ها فریاد می‌زنیم اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌پذیرد.
 
فتاحی با بیان با اینکه وزارت بهداشت، شورای عالی نظام پزشکی، انجمن‌های تخصصی و تمام دست‌اندرکاران نظام سلامت نمی‌دانند حتی تعرفه واقعی یک ویزیت چقدر است، گفت: اعتقاد دارم در ایران فشار حوزه سلامت را بیش از سایر گروهها، جامعه پزشکی متحمل می‌شود. اما مردم بدانند جامعه پزشکی همواره در راستای خدمت به آنها کوشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha