سلامت نیوز: اشخاص جای حجامت می توانند با اهدای خون نجات بخش جان انسانهای دیگر باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه فرآرده های خونی سالم نوید بخش سلامتی برای دریافت کننده خون است افزود: خون سالم خونی است که هیچ گونه عارضه ای برای بیمار ناشی از تزریق خون ایجاد نکند.
 
دکتر علیرضا کبیری با اشاره به اینکه در کسانی که آنژیوگرافی، آندوسکوپی، حجامت، اعمال جراحی و تزریق خون انجام داده اند به دلیل احتمال آلودگی خون امکان اهدا خون وجود ندارد گفت: این افراد در دوران نهفتگی بیماری و همچنین مبتلایان به بیماری های قلبی از اهدا خون معاف هستند.
 
وی اظهار داشت: دوران نهفتگی بیماری در افراد مختلف با توجه نوع بیماری ویروسی و کیت آزمایشگاهی مورد استفاده متفاوت است.
 
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم به علاقه برخی افراد در انجام حجامت به دلائل مختلف مذهبی و علمی اشاره کرد و اظهار داشت: در حجامت تنها شخصی که مورد حجامت قرار می گیرد از انجام این عمل منتفع می شود و خونی که در حجامت از افراد دریافت می شود برای سایر افراد غیر قابل استفاده است.
 
دکتر کبیری تصریح کرد: این درحالی است که شخصی که اهدا خون انجام می دهد نه تنها خود از مزایای آن در افزایش سلامتی و نشاط بهره مند می شود بلکه 3 تا 4 فرد نیازمند دریافت خون نیز از این اقدام شخص اهدا کننده استفاده می کنند و جانشان نجات می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha