اسهال حاد مشکلی بسیار شایع و مهم در کودکان است و مصرف ماست آن هم به صورت منظم می‌تواند به درمان این بیماری کمک زیادی کند.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: اسهال حاد مشکلی بسیار شایع و مهم در کودکان است و مصرف ماست آن هم به صورت منظم می‌تواند به درمان این بیماری کمک زیادی کند.
صدرالله کمالوند متخصص تغذیه در گفتگو با اشگاه خبرنگاران گفت: بروز بیماری و اختلال در کودکان به ویژه کودکانی که زمینه ابتلا به بیماری هایی همچون بیماری های عفونی را دارند، یک نگرانی برای والدین محسوب می شود.

وی افزود: بسیاری از کودکان و نوزادان در نتیجه تغذیه نامناسب به مشکلات و بیماری هایی مبتلا می شوند که نه تنها کیفیت زندگی خوشان را تا حد زیادی کاهش میدهد بلکه در برخی از موارد حیات آنها نیز تهدید می شود.

کمالوند اظهار داشت: اسهال حاد از بیماری های بسیار شایع و بسیار مهم در بین کودکان است و هر کودکی ممکن است در دوران ابتدایی زندگی خود دهها بار به این بیماری مبتلا شده و در نتیجه بیماری خود روانه بیمارستان می شود.

وی یادآور شد: یکی از راههای کنترل و درمان مناسب اسهال حاد، تغذیه مناسب و برنامه ریزی شده است.

کمالوند با اشاره به اینکه مصرف ماست آن هم به صورت منظم میتواند به درمان اسهال حاد کودکان کمک زیادی بکند، تاکید کرد: در واقع مصرف مرتب ماست به عنوان یک ماده پروبیوتیک در بین نوزادان و کودکان به ویژه در سنین کمتر از 5 سال می تواند علائم اسهال حاد را کاهش و به کنترل این بیماری کمک کند.

وی اظهار داشت: ممکن است برخی از نوزادان و کودکان به مصرف ماست حساسیت داشته باشند که در این حالت باید با پزشک و متخصص مربوطه در این زمینه مشورت شود.

کمالوند خاطرنشان کرد: مصرف ماست در مجموع می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی سیستم گوارشی بدن بگذارد و علاوه بر آن به سلامت دندان ها و استحکام استخوان های بدن نیز کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha