رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت برای بودجه طرح پزشک خانواده بودجه نمی‌دهد و بودجه تخصیص یافته را در جای دیگری هزینه می‌کند.

سلامت نیوز: مجلس برای اجرای طرح پزشک خانواده بودجه تخصیص داده است اما دولت آن را در جای دیگری هزینه می‌کند و تا امروز یک ریال به وزارت بهداشت برای این منظور اختصاص نیافته است.

حسینعلی شهریاری در بازدید از غرفه ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره اجرای طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: ‌مجلس بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح پزشک خانواده را تصویب کرده است اما دولت این بودجه را برای اجرای طرح به وزارت بهداشت نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مجلس ۱۰ درصد از بودجه هدفمندکردن یارانه‌ را برای این امر اختصاص داده است اما با گذشت ۸ ماه از سال، یک ریال به وزارت بهداشت برای این منظور اختصاص نیافته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه وزارت بهداشت چگونه می‌خواهد طرح پزشک خانواده را بدون بودجه عملیاتی کند، تاکید کرد: ‌ بودجه تصویب شده ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است اما متاسفانه دولت در سال گذشته هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص داد، با این سیاست کاری نمی‌توان به آینده طرح پزشک خانواده امیدوار بود.

به گفته شهریاری طرح پزشک خانواده یک بسته است که برای اجرای آن در سه مرحله به ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است و با بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی نمی‌توان آن را اجرا کرد.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم این طرح، بد اجرا شود، بهتر است اجرا نشود چرا كه اجرای آن به این شیوه نه تنها راه نجاتی برای مردم در حوزه درمان نیست بلکه مشکلات آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha