سلامت نیوز:مدیر کلینیک تخصصی بیماری های سینه جهاد دانشگاهی گفت : سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان است و تشخیص زود هنگام و به موقع سرطان سینه در زنان موفقیت درمان را افزایش می دهد.

مریم انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود : بیماری سرطان سینه در زنان مراحل مختلفی داردکه با اندازه گیری توده در سینه می توان گفت که بیمار در چه مرحله ای از بیماری قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد : بیماری سرطان سینه مانند سایر بیماری‌های سرطان دارای چهار مرحله است .در صورتی که بیماری در مرحله اول باشد، این بیماری قابل علاج و درمان قطعی است،مرحله دوم و سوم،مرحله کلینیکی است که بیمار باید تحت درمان‌های خاص و عمدتا جراحی و شیمی‌درمانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مرحله چهارم زمانی است که بیماری خیلی پیشرفت کرده است و کار زیادی برای بیمار نمی‌توان انجام داد و بیماری می تواند مجددا پس از جراحی عود کند و متاستاز دهد.(سایر بافت های بدن را درگیر کند)

مدیر کلینیک تخصصی بیماری های سینه جهاد دانشگاهی گفت : امروزه با پیشرفت علم سعی می کنند سینه را حفظ کرده و اگر اندازه و سایز توده در سینه کمتر از یک سانتی متر باشد ، توده را خارج می کنند .

وی افزود: در مراحل پیشرفته بیماری پس از جراحی و برداشتن توده از سینه روش های درمانی همچون شیمی درمانی ، رادیوتراپی و دارودرمانی بیماران انجام می شود.

انصاری گفت : سن ابتلا به سرطان سینه در ایران یک دهه نسبت به کشورهای پیشرفته پایین تر است ولی متاسفانه آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در ایران وجود ندارد .

وی خاطرنشان کرد : سرطان سینه در صورتی که به موقع تشخیص و درمان شود، قابل پیشگیری و درمان است . بنابراین بیماران مبتلا به سرطان سینه باید تحت نظر پزشک معالج قرار بگیرند.

به گفته این متخصص، درمان سرطان سینه هزینه زیادی را برخانواده ها متحمل می کند از این رو باید زنان با هوشیاری کامل از ابتلای به این بیماری پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha