رییس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت و درمان گفت: تمامی متولدین سال 1368 با در دست داشتن کارت شناسایی با مراجعه به تمامی مراکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور میتوانند نوبت سوم واکسیناسیون هپاتیت B را در یافت کنند.

دکتر عبد الرضا استقامتی ، در گفتگو با مهر با بیان اینکه نوبت سوم واکسیناسیون هپاتیت B از 15 تا 28 مرداد  در سراسر کشور انجام می شود گفت : تکمیل این سه نوبت واکسیناسیون برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر کسانی به صرف اینکه نوبت اول و دوم را زده اند فکر می کنند ایمن از بیمار ی هستند در اشتباه اند چراکه تزریق نکردن نوبت سوم این واکسن ها کارایی اصلی خود را از دست می دهند و بدن را به طور کامل ایمن نمی کنند .

وی خاطر نشان کرد : متولدین سال 68 برای تزریق واکسن نوبت سوم هپاتیت B بایستی حتما کارت تزریق نوبت های قبلی را همراه داشته باشند و در صورت گم کردن آن حتما کارت شناسایی چون شناسنامه خود را همراه بیاورند تا بر اساس آن سن افراد مشخص شود .

وی از متولدین 68 خواست که در صورت امکان به مکانهایی که واکسیناسیون نوبت اول و دوم را انجام داده اند مراجعه کنند و در صورت رفتن به مسافرت کارت واکسیناسیون را همراه خود داشته باشند.

دکتر استقامتی با بیان اینکه در نوبت اول باید یک میلیون و چهار صد و پنجاه هزار نفر را تحت پوشش واکسیناسیون قرار می دادیم گفت : در نوبت اول و دوم واکسیناسیون یک میلیون و سیصد هزار نفر مراجعه کردند ولی باز هم وزارت بهداشت به تمام دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرده است که در صورتی که متولدین این سال به تازگی مراجعه کرده اند و دونوبت قبلی را نزده اند حتما با زمان بندی دقیق برای این افراد واکسیناسیون را انجام دهند تا آنها هم از این ویروس در امان باشند .

وی همچنین افزود : خوشبختانه به خاطر اینکه واکسیناسیون هپاتیت B به صورت رایگان در کشور انجام می شود این بیماری تحت کنترل در آمده و میزان مبتلایان به آن خیلی کاهش یافته است ولی متاسفانه هپاتیت C به خاطر اینکه راه پیشگیری آن از طریق واکسن نیست و تنها از طریق رعایت بهداشت فردی امکان جلوگیری از آن وجود دارد، کنترل آن را مشکل میکند.

وی همچنین گفت: در حال تهیه واکسن هپاتیت B توسط انسیتو پاستور در داخل کشور هستیم تا این واکسن ها به زودی به بهره برداری برسد و در مرحله جدید، واکسیناسیون متولدین سال های 69 و 70 و 71 را با واکسنهای تولید داخل واکسینه کنیم .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha