سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارایه تمامی خدمات پیشگیری از مشکلات دهان ودندان در سطح کشور به صورت رایگان خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمد حسین خوشنویسان با اشاره به این که برنامه ریزی هایی برای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان در کشور انجام شده است ، افزود: این برنامه ها در نوع خود بی نظیر است و امیدوار هستیم که با اجرای صحیح این برنامه ها مشکلات حوزه دندانپزشکی در کشور به حداقل برسد.

وی با بیان این که در گذشته خدمات پیشگیرانه در حوزه دندانپزشکی در حد اعتبارات در نظر گرفته شده انجام می شد ، تصریح کرد: اکنون با تصمیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات پیشگیرانه برای تمام افراد واجد شرایط، در حال بررسی برای اجراست .

این مقام مسوول در وزارت بهداشت با اشاره به انجام پیمایش کشوری دهان و دندان، ادامه داد: این پیمایش می تواند در راستای بالاتر رفتن کیفیت برنامه ریزی های انجام شده در حوزه دهان و دندان بسیار مفید باشد.

خوشنویسان با اظهار امیدواری نسبت به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه سلامت دهان و دندان تاکید کرد: امید می رود که تا سال 1404 به سطح سلامت بالایی در حوزه سلامت دهان ودندان در کشور برسیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خود کفایی برای تجهیزات و مواد لازم در دندانپزشکی، خاطرنشان کرد: در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده و اخیرا نیز شورای حمایت از تولید کنندگان داخلی تشکیل شده است .

رئیس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: در حال حاضر اغلب تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی در داخل کشور تولید می شود .

خوشنویسان در پایان گفت: در حال حاضر اعضای وزارت بهداشت در پی قرار دادن سیستم حمایتی از ارگان ها برای خود کفایی در تجهیزات دندانپزشکی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha