سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم دارو بیماران نیازمند در کشور از جانب سازمان های به اصطلاح بین المللی، نشان دهنده تضاد رفتاری کشورهای مدعی حقوق بشر است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صدمات بیماران از تحریم دنیای استکبار، اظهار داشت: برای ایرانیان ثابت شده که سازمان های مدعی حقوق بشر هیچ گاه در مورد جمهوری اسلامی ایران صادق نبوده اند و همیشه برخلاف مواضع خود عمل کرده اند.

وی افزود: متاسفانه این نهادهای به اصطلاح بین المللی عوامل استکبار جهانی و صهیونیست ها هستند و هر جایی که احساس کنند منافع آن کشور و یا منطقه در راستای رژیم اشغالگر قدس نیست؛ برخلاف مواضع و شعارهای خود عمل می کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این تحریم های ناجوانمردانه مشکلات فراوانی در زمینه تهیه داروها برای بیماران و تولید تجهیزات پزشکی به بار آورده است.

وی با بیان اینکه درچنین شرایطی که دشمنان با تمام قوا در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند ، نباید با برخی سوء مدیریت ها مواجه شویم ، گفت : متاسفانه با وجود قول های متعدد بانک مرکزی در راستای تخصیص بودجه به وزارت بهداشت و درمان اما تاکنون به تعهدات جامه عمل نپوشانده است .

این نماینده مجلس ادامه داد : هم اکنون سالانه نزدیک به 1.5 میلیارد دلار برای واردات دارو و یک میلیارد دلار برای تجهیزات پزشکی ارز لازم داریم اما تا چند هفته گذشته کل ارزی که به این امر اختصاص داده شده حدود 400 میلیون یورو بوده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی شرکت های داخلی نیز از این آب گل آلود ماهی گرفته و تجهیزات پزشکی خودشان را با چند برابر قیمت به بازارها عرضه می کنند.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها که هم اکنون در محل مصلی تهران برپا است ، 13 آبان ماه به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha