سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در حالی رتبه بیستم جهان در تحقیقات پزشکی را دارا هستیم که یازده سال پیش رتبه‌مان پنجاه و ششم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،دکتر مرضیه وحیددستجردی در مراسم گشایش کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایران در صنعت داروسازی رتبه شانزده دنیا را دارد، افزود: دستیابی به این رتبه ها افتخار بزرگی است و نشان می دهد که سریع تر به اهداف ایران 1404 دست پیدا کرده ایم.

وی با یادآوری اینکه چنین کتابخانه‌هایی در تمامی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: بیشتر دانشگاه ها درحال ساختن، تجهیز ویا بهره برداری از کتابخانه های جامع خود هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از 20 هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: دانشجویان احتیاج به این چنین کتابخانه هایی دارند تا از دانش روز بهره برده و علم و دانش خود را ارتقا دهند.

وحیددستجردی ادامه داد: شش هزار کتاب های علوم پزشکی، 18 هزار پایان نامه و یک هزار و 800 نشریه علوم پزشکی در این کتابخانه وجود دارد که اساتید و دانشجویان می توانند از آنهاهره ببرند.

او خاطر نشان کرد: این کتابخانه ها باید به صورت شبانه روزی فعالیت کنند تا دانشجویان از امکانات آن بیشتر استفاده کنند.

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسوولان کشوری و مدیران وزارت بهداشت امروز - شنبه - به طور رسمی گشایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha