شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5968

هجدهمین همایش صرع با عنوان «چرا صرع كودكم كنترل نمی‌شود؟» به همت انجمن صرع ایران روز گذشته در تالار حركت برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كوروش قره گوزلی در هجدهمین همایش عمومی انجمن صرع ایران با بیان این كه انجمن صرع سعی دارد وضعیت این بیماران را سرو سامان دهد، گفت: این كار جز با همكاری خانواده‌ها میسر‌ نیست. یكی از اقدامات انجام شده دراین راستا، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای عمومی برای افزایش آگاهی مردم و خانواده‌های مصروعین است.

وی در ادامه افزود: هر همایش عمومی كه سالانه دوبار برگزار می‌شود با توجه به سوالات والدین بیمار و نیاز آنان، برای آن عنوان تعیین می‌شود. مانند این همایش كه با عنوان «چرا صرع كودكم كنترل نمی‌شود؟ » برگزار شد.

دكتر قره گوزلی با بیان این كه امیدواریم پاسخگوی سوالات زیادی در جامعه باشیم، اظهار كرد: افرادی كه بیماری صرع دارند، می‌توانند درس بخوانند، ازدواج كنند و بچه‌دار شوند.همچنین بیماری صرع ناشی از تشنج، باید مورد پذیرش خانواده‌ها قرار گیرد و آنها را تحت درمان قرار دهند.

وی با بیان این كه ادامه مصرف داروها عوارض نسبتا كمتری از قطع آن دارد، اذعان داشت: یكبار تشنج در اثر عدم نظم مصرف دارو بر شدت صرع می‌افزاید و هر بار تشنج باعث تخریب سلولهای مغزی شده كه برگشت ناپذیر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha