هسلامت نیوز:با توجه به دسته بندی اهدا کنندگان خون، گروه اهدا کنندگان مستمر از جمله گروه های قابل اعتمادی هستند که نیاز گروه های پرمصرف را فراهم می کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛دکتر اسلامی رئیس سازمان انتقال خون تهران در نشست خبری سازمان در این خصوص گفت: اهدا کنندگان خون به سه دسته تقسیم می شوند، گروه اول گروهی هستند که برای اولین بار برای اهدای خون اقدام می کنند.

گروه دوم گروهی هستند، که در طول زندگی خود 1 بار اقدام به اهدای خون کرده و گروه اهدا کنندگان مستمر گروهی هستند که در کمتر از یک سال حداقل 2 بار اقدام به اهدای خون کرده اند.

وی گفت: در میان این سه گروه، گروه اهدا کنندگان مستمر از اهمیت خاصی برخوردار است و دلیل این اهمیت این است که چون این افراد در ظرف یک سال حداقل 2 بار مورد آزمایش قرار می گیرند نسبت به سالم بودن خونشان اطمینان بیشتری وجود دارد و می توان برای بیماران پرمصرف از خون این گروه به راحتی استفاده کرد.
اسلامی در خصوص آمار مراجعه در قالب این 3 گروه گفت: امسال گروه بار اول 28 درصد، گروه با سابقه 28 درصد و گروه مستمر 44 درصد از مراجعین به سازمان انتقال خون را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha