یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
سلامت نیوز : روزمرگی معمولاً یك احساس گذرا است كه فرد حالت رخوت، انگیزه كمتر و بی‌حالی را تجربه می‌كند. همه ما روزهایی از سال را با این احساس تجربه و حس می‌كنیم كه امور زندگی یكنواخت و تكراری است و هیجانی در آن وجود ندارد. این حس تا حدودی طبیعی است، لیكن گسترش و افزایش این احساس روزمرگی و یكنواختی منجر به ایجاد تمایلات افسردگی خواهد شد و گاه این حس ناشی از افسردگی است یعنی علامت بروز افسردگی است، البته باید بدانیم هیچ روز انسان‌ها تكراری نیست و هر روز با روز دیگر متفاوت است اما این حالت به نحوه زندگی كردن افراد مربوط می‌شود و معمولاً زنان خانه‌دار و كارمندان بیشتر از دیگر افراد جامعه احساس تكراری بودن را در روزهای زندگی تجربه می‌نمایند و در اغلب موارد نیز همانگونه كه گفته شد افراد افسرده معمولاً در گزارش از احساسات خود حالت روزمرگی را عنوان می‌كنند. راه‌های جلوگیری از این احساس تغییر در سبك زندگی است افراد باید روش زندگی كردن خود را تا حدودی تغییر دهند و این تغییر به‌طور ناگهانی به وجود نمی‌آید و نیاز به زمان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ هر روز كه می‌گذرد اندكی به سن افراد افزوده می‌شود پس هرگز تصمیمات مهم را در راستای ایجاد و بهتر شدن زندگی نباید به تأخیر انداخت. نخستین گام برای برخوردار شدن از معنای واقعی زندگی و دور شدن از روزمرگی داشتن آگاهی و دانایی است. پس مطالعه روزمره به قصد آموختن زندگی فرد را از یكنواختی درمی‌آورد، باید سعی كرد هر روز نكته‌ای جدید را آموخت. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: مؤمن كسی است كه امروزش با فردایش متفاوت باشد. مطالعه را در زمینه مسائلی كه دوست دارید متمركز كنید و خود را دست‌كم نگیرید، نقص‌های خود را بپذیرید، با وجود آنكه ممكن است به اندازه دیگران ثروتمند، زیبا و باهوش نباشید اما باید بدانید موجود منحصربه‌فردی هستید كه می‌توانید با وجود كمبودها احساس ارزشمند بودن كنید.

قرار نیست همه از هوش و استعداد یكسانی برخوردار باشند. همه افراد نقطه‌ضعف‌ و كمبودهایی دارند و از توانمندی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در هر كاری خلاقیت به خرج دهید چه در محیط خانه چه محیط كار و این خلاقیت را به قصد به‌دست آوردن منافع مالی نداشته باشید. كار جدیدی انجام دهید، حتی این موضوع می‌تواند به تغییر چیدمان یك اتاق یا منزل محدود شود. یك برنامه ورزشی داشته باشید. هر روز 15 تا 30 دقیقه ورزش كنید، بهتر است صبح اول وقت این كار را انجام دهید زیرا انگیزه فرد را در طول روز چند برابر می‌كند. روابط اجتماعی خود را افزایش دهید. با دوستان و اقوام دورتر تماس گرفته و دیدار داشته باشید. با افراد جدید آشنا شوید و در كنار آنها به تفریح یا قدم زدن یا گفت‌وگو كردن بپردازید.

بزرگ‌ترین مانعی كه باعث می‌شود تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد نكنیم نداشتن انگیزه است، بیشتر ما فقط به این دلیل كه نمی‌توانیم قالب ذهنی خود را ترك كنیم نمی‌توانیم در زندگی به موفقیتی كه خواهان آن هستیم دست یابیم. مثلاً بسیاری از افراد سال‌هاست به این فكر هستند كه وزن خود را كم كنند اگر هم مدتی وزن خود را كم می‌كنند دوباره به همان حالت اول برمی‌گردند. افراد معمولاً برای این‌كه زیاد زحمت تغییر را به خود ندهند خود را فریب می‌دهند كه زندگی متعلق به كسانی است كه شانس زیادی دارند اما ما چون خوش‌شانس نیستیم باید به وضع موجود رضایت دهیم. گاهی تنها یك تلنگر باعث می‌شود گام مهمی در زندگی برداشته و موفق شویم. كمی ریسك‌پذیر باشید و موقعیت تجربه‌های جدید را برای خود فراهم كنید. شجاعت داشته باشید و حتی از شجاعت خود سخن بگویید. این خود باور مثبت را در شما تقویت می‌كند و بزودی می‌بینید كه دیگر روزهای یكسانی نخواهید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha