رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت موظف است ۱۰ درصد ماحصل درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت بدهد اما به مصوبات بخش سلامت بی‌توجه است و اگر همین روند ادامه پیدا کند، پرونده‌ای علیه دولت در قوه قضاییه تشکیل می‌دهیم.

شکایت از دولت برای بی‌توجهی به مصوبات بخش سلامت

سلامت نیوز : حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه اختصاص 6 هزار میلیارد تومان از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه به وزارت بهداشت رسما با توقف فاز دوم بلاتکلیف است. مجلس چه تدبیری در این راستا دارد، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده تا 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص دهند و اگر فاز دوم اجرا نشده مرحله اول که ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اگر خوشبینانه حساب کنیم سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شد و حدود 18 تا 20 هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد که 2 هزار میلیارد تومان باید به حوزه سلامت می‌دادند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه دولت سال گذشته هم اراده‌ اجرای این برنامه را نداشت افزود: برای یک هزار و 150 میلیارد تومان که به وزارت راه دادند ما پیگیر هستیم و سعی می‌کنیم در مجلس دولت را موظف کنیم که آنچه باید را در حوزه سلامت پرداخت کند.

شهریاری گفت: برای الباقی هم پرونده‌ای در قوه قضائیه درست می‌کنیم. بالاخره این دولتمردان فکر نکنند همیشه سر کار هستند. دوره‌شان تمام می‌شود و باید پس از آن در قوه قضائیه حاضر شوند و به عنوان متهم پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha