سلامت نیوز : محمود جباروند در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروزه با ورود دستگاه‌های مدرن با عنوان فمتو سکند (femto secound) اعمال جراحی پیوند قرنیه با تکنولوژی روز در بیمارستان فارابی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در روش جدید قرنیه افرادی که دچار کدورت‌های لایه‌های قدامی قرنیه هستند با این دستگاه جدید برش داده می‌شود و بافت نرمالی که از پیوند دهنده می‌گیریم را جایگزین می‌کنیم تا بیمار دوباره بینایی خودش را به دست بیاورد.به گفته این فوق تخصص قرنیه قبل از ورود دستگاه جدید، جراحی قرنیه قابل انجام نبود ولی حدود 2 سال است که جراحی قرنیه انجام می‌شود.

 مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه جراحی‌های قرنیه در انواع مختلف صورت می‌گیرد گفت: افرادی هستند که در لایه‌های عمقی چشم مشکل دارند که با دستگاه برش لایه‌های کناری چشم برش داده می‌شود و به عنوان اعمال جراحی پیوند قرنیه عمیق از آن یاد می‌شود.همچنین پیوند قرنیه خلفی که با عنوان «دزک» در این بیمارستان انجام می‌شود.

جباروند اظهار داشت: در واقع بیماری نداریم که نیاز به پیوند قرنیه داشته باشد و در نوبت بماند به شرطی که بیماری‌های زمینه‌ای که جراحی را غیر ممکن کند نداشته باشند. مثلاً افرادی که آب سیاه پیشرفته داشته باشند به حدی که عصب بینایی از بین رفته باشد یا اگر ساختمان چشم نرمال باشد بینایی بیمار ۱۰۰درصد بر می‌گردد.وی گفت: روزانه حدود 280 تا 300 عمل جراحی سنگین چشم انجام می‌شود که عمدتاً 60 درصد جراحی‌ها مربوط به کاتاراکت است. شبکیه، گلوکوم، مجاری اشکی، استرابیسم و اورژانس‌های چشم پزشکی بقیه جراحی‌ها را تشکیل می‌دهند.

رئیس بیمارستان فارابی در مورد جذب توریسم در راستای گردشگری سلامت در این بیمارستان گفت: 17 نفر از بیماران مبتلا به بیماری‌های پیچیده چشمی از عراق برای درمان به ایران و بیمارستان فارابی مراجعه کردند که هیچ کس در منطقه برای جراحی آنها را نپذیرفته بود. وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم همه این افراد تحت عمل جراجی قرار گرفتند. اکنون با قراردادی که منعقد کردیم قرار است که بیماران عراقی برای درمان به این بیمارستان مراجعه کنند.به گفته رئیس بیمارستان فارابی بخش پذیرش بیماران خارجی را در سایت بیمارستان فارابی راه‌اندازی کرد‌ه‌ایم که بیماران خارجی از طریق سایت می‌توانند روند پذیرش را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha