جراحان متخصص بیمارستان ایرانی دبی یك غده شش كیلویی را با موفقیت از شكم یك بیمار اندونزیایی خارج كردند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی بیمارستان ایرانی دبی، این زن ‪ ۴۰‬ساله دو سال از درد ، بزرگی بیش از اندازه شكم ، تنگی نفس و سیری زودرس رنج می‌برد.

این بیمار دو سال قبل در اندونزی تحت معاینه قرار گرفته و پزشكان از وجود یك توده كوچك در تخمدان وی خبر داده بودند كه بیمار از پیگیری درمان آن خودداری كرده بود.

بنا بر این گزارش ، بیمار در زمان مراجعه به بیمارستان، به علت مسدود شدن راه معده، كاملا بی‌اشتها بود و بزرگی شكم وی نیز به حدی بود كه تصور می‌شد باردار است.

تومور " موسنیوس سیت آدنوكارسنیوما " كه از تخمدان راست بیمار منشاء گرفته بود ، همه حفره‌های شكم و لگن را فرا گرفته و موجب فشار بر روی معده، روده و دیافراگم شده بود.

رشد توده‌های سرطانی بیمار به صورت تصاعدی بوده و تغذیه این توده‌ها بسیار بیشتر از تغذیه بافت‌های سالم بدن بوده و نوع غده، سرعت رشد و زمان متاستاز بر روند پیشرفت بیماری تاثیر گذار بوده است.

به اعتقاد پزشكان داشتن ریسك فاكتورها، سابقه فامیلی بیماری‌های خاص و ارثی، قرار گرفتن در معرض اشعه رادیو تراپی و مواد شیمیایی از علل به وجود آمدن این تومورها است كه می‌توان با مراجعه و درمان در مراحل اولیه بیماری از پیشرفت و انتشار آن جلوگیری كرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha