اگر هزینه‌های بخش سلامت به موقع تامین و نیازهای مردم برای تامین دارو، تجهیزات و درمان به خوبی برآورده شود مردم می‌توانند با آسایش بیشتری زندگی کنند و دغدغه کمتری داشته باشند.

پیگیری تخصیص بودجه 6000 میلیارد تومانی به کجا رسید ؟

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کاهش پرداخت از جیب بیماران به 30 درصد جزو تکالیف قانونی مندرج در برنامه چهارم و پنجم توسعه است و مجلس نیز در این راستا اختصاص بودجه 6000 میلیارد تومانی از محل هدفمندسازی یارانه‌ها را برای حوزه سلامت در سال جاری تصویب کرد، گفت:‌ به هرحال بیشتر انتظار داریم و پیگیر تحقق این اعتبار هستیم و زمان مشخصی را نمی‌توانیم برای آن تعیین کنیم.

دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه «سلامت» جزو بخش‌های حساس و مشکل‌زا برای مردم است، اظهار کرد:‌ اگر هزینه‌های این بخش به موقع تامین و نیازهای مردم برای تامین دارو، تجهیزات و درمان به خوبی برآورده شود مردم می‌توانند با آسایش بیشتری زندگی کنند و دغدغه کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: البته طی سال‌های اخیر به این موضوع بیشتر توجه شده است. دولت و مجلس بسیار تلاش کردند تا اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یابد.معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کاهش پرداخت از جیب بیماران به 30 درصد جزو تکالیف قانونی مندرج در برنامه چهارم و پنجم توسعه است، اظهار کرد: این عدد اکنون 54 درصد است. برای تحقق این تکلیف قانونی دولت بایستی سهم خود را در پرداخت‌ها بالا ببرد.

امامی رضوی افزود:‌ البته بخشی از این اعتبارات در بودجه‌های جاری وزارت بهداشت و تامین اجتماعی دیده شده است. مجلس نیز اختصاص سهمی از درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها را برای حوزه سلامت تصویب کرد.وی ضمن ابراز امیدواری برای تحقق کامل این امر، درباره زمان تخصیص بودجه 6000 میلیارد تومانی به وزارت بهداشت گفت:‌ به هرحال بیشتر انتظار داریم و پیگیری می کنیم، زمان مشخصی را نمی‌توانیم تعیین کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره مشکلات مربوط به تامین ارز مرجع و ورود دارو به کشور گفت:‌ ارز کافی در زمان مناسب برای واردات دارو تخصیص داده نشده است. امید است با پیگیری‌های لازم، وعده‌هایی که به ما داده شده است، عملی شوند. زیرا دارو جزو ملزومات اصلی است.امامی رضوی در خاتمه تاکید کرد: البته در تولید داخل مشکلی نداریم، مواد اولیه موجود است و می‌توان گفت تولید دارو در داخل کشور سیر معمولی خود را طی می‌کند. اما برای ورود برخی داروهای وارداتی به علت مشکل در انتقال ارز با سختی‌هایی روبرو بودیم که خوشبختانه بخشی از آن مرتفع شده است، مردم نگرانی برای تامین دارو نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha