یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 59732

سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار داده‌اند که فشار خون بالا و کنترل نشده می‌تواند حتی در افراد جوان نیز به ساختار و عملکرد مغز آسیب وارد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در این مطالعه دریافته‌اند مغز افراد جوان و میانسالی که از نظر بالینی بیمار مبتلا به فشار بالا محسوب نمی‌شود اما با این حال فشار خونشان در بالاترین حد استاندارد است به آسیب ساختاری نهفته مبتلا است.پزشکان می‌گویند: این مطالعه برای نخستین بار نشان می‌دهد که در افراد بالغ بالا رفتن فشار خون نقش مهمی در بروز آسیب‌های ساختاری مغزی دارد.

دکتر چارلز دی کارلی از متخصصان دانشگاه کالیفرنیا که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته در بیانیه جدیدی خاطرنشان ساخت: پیام این مطالعه واضح است. مردم می‌توانند با اطلاع از ابتلای خود به عارضه فشار خون بالا و درمان به موقع آن در سنین پایین‌تر، روی سلامت مغزی خود در دوران میانسالی تاثیر مثبت بگذارند. در حالی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند تشخیص و کنترل فشار خون در سنین جوانی ضرورتی ندارد، اما پزشکان توصیه می‌کنند که مراقبت و کنترل فشار خون از سنین پایین‌تر روی کیفیت زندگی در سال‌های آتی و بویژه دوران سالمندی تاثیر مطلوبی بر جای می‌گذارد.این مطالعه جدید شواهد پزشکی مستدلی ارائه می‌کند مبنی بر اینکه کاهش فشار خون در دوران جوانی و میانسالی در پیشگیری از زوال عقل و ناتوانی‌های ذهنی سنین سالمندی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha