سلامت نیوز :به گفته مدیر مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر محور فناوری علوم شناختی اولین کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک، هدایت صحیح سلامت الکترونیک در کشور در گروی کسب شناخت دقیق و نیازسنجی منطقی حوزه‌های سلامت و فناوری‌های الکترونیکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کامبیز بدیع گفت: تعامل هوشمند انسان با فناوری‌های الکترونیک با هدف حفظ و ارتقای سلامت انسان تنها با شناخت کامل و دقیق از حوزه‌های مختلف سلامت الکترونیک امکان‌پذیر است.

وی افزود: توجه به کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک به دلیل جایگاه چند رشته‌ای و میان رشته‌ای موضوعات مورد بحث و بررسی در آن، بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود در این کنگره علاوه بر ارایه مقالات علمی و دانش محور، سؤالات کلیدی حوزه سلامت الکترونیک طرح شود و سپس در کارگاه‌های ویژه‌ای پاسخ‌های این سؤالات مورد بحث و کارشناسی قرار گیرد.

دبیر محور فناوری‌های علوم شناختی کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک، ادامه داد: به عنوان مثال یکی از سؤالات کلیدی که کنگره سلامت الکترونیک باید درصدد یافتن پاسخ برای آن باشد این است که یک سیستم خودکار و هوشمند توصیه طبیب و مشاوره چه کمکی می‌تواند در جهت تحقق اهداف نظام سلامت داشته باشد.

وی گفت: در واقع شناخت نیازها و اولویت‌های حوزه‌های سلامت و فناوری‌های الکترونیکی و پاسخ به سؤالات کلیدی این حوزه، هدایت و جهت‌دهی الکترونیک سلامت را در کشور بر عهده خواهد داشت.بدیع ابراز امیدواری کرد با ایجاد دبیرخانه دائمی کنفرانس سلامت الکترونیک در سازمان نظام پزشکی، شاهد حرکت مستمر و نظام‌مند برای پایش اثرات فناوری‌ها در سلامت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha