یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 59741
سلامت نیوز : صنعت نیم تریلیون دلاری دخانیات مانند یك جنبش تروریستی است كه طی قرن جاری یك میلیارد نفر را در سراسر جهان به كام مرگ خواهد كشاند مگر آنكه دولت ها عاملان آن را سركوب كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ سیگار كشیدن بزرگ ترین مصیبت و بلا برای سلامت عمومی در تاریخ جهان توصیف شده كه موجب مرگ بیش از نیمی از سیگاری ها عمدتا به علت ابتلا به سرطان می شود.«جان سفرین» معاون ارشد انجمن سرطان آمریكا در یك نشست با حضور 100 متخصص ارشد سرطان در شهر «لوكانوی» سوئیس این موضوع را به دولت های سراسر جهان هشدار داد.

كارشناسان می گویند دولت ها باید كارهای بسیار بیشتری برای كنترل صنعت دخانیات در سراسر جهان انجام دهند، چه با افزایش قابل توجه قیمت سیگار، غیرقانونی اعلام كردن بازار دخانیات و چه با افزایش مالیات بر سود شركت های بزرگ تولیدكننده و چند ملیتی.دانشمندان محاسبه كرده اند سیگار كشیدن، بیش از نیمی از معتادان به خود را عمدتا با ابتلای آنها به سرطان، می كشد و هنوز با وجود آنكه سیگار بزرگ ترین و مهم ترین خطر قابل پیشگیری از مرگ زودرس است، حدود 300 میلیون نفر در سال برای اولین بار به سیگار روی می آوردند.

براساس اعلام این متخصصان اگر روند كنونی ادامه یابد و شركت های تولیدكننده سیگار افراد غیرسیگاری كشورهای در حال توسعه را همچنان هدف قرار دهند صدها میلیون نفر طی نیمه دوم قرن جاری بر اثر ابتلا به سرطان جان خواهند داد.این كارشناسان خواستار ممنوعیت قانونی بر سیگار و صنعت دخانیات شده اند و می خواهند به خاطر شیوه ای كه بازارهای جدید را هدف قرار می دهد و عرضه محصولی كه می داند برای مصرف كننده مرگبار است، با آن مانند یك جنبش تروریستی رفتار شود.

سفرین می گوید: ما صنعت جهانی بزرگی برای تولید محصولی داریم كه برای دستكم نیمی از كاربرانش مرگبار است. اگر روند كنونی همچنان ادامه یابد طی قرن جاری بیش از یك میلیارد نفر قربانی آن خواهند شد.سیگار و صنعت دخانیات در قرن گذشته بیش از 100 میلیون نفر را به كام مرگ كشاند. این صنعت بزرگ ترین بلا برای بهداشت عمومی در تاریخ جهان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha