یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 59742
سلامت نیوز : محققان یك راهبرد ساده و بدون نیاز به دارو برای تعدیل فشارخون بالا ارائه كرده اند كه می تواند خطر بروز سكته مغزی و بیماری های قلبی و كلیوی را كاهش دهد.این درمان یك فرآیند بسیار كم تهاجمی است كه در آن عصب كلیوی مختل می شود. در این فرآیند از گرمای ناشی از فركانس رادیویی برای اختلال در روابط عصبی از مغز به كلیه و از كلیه به مغز استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ این فرایند می تواند فعالیت زیاد را در اعصاب سیستم سمپاتیك، عامل رایج فشارخون بالای مزمن كاهش دهد.دیوید براون محقق ارشد بیمارستان قلب بایلور پلانو آمریكا می گویدسیستم اعصاب سمپاتیك فشارخون را كنترل می كند و می تواند به دلیل استرس و مسائل روزمره فشارخون را بالا ببرد.
محققان این ابزار را آزمایش كردند تا دریابند آیا این شیوه می تواند سیستم اعصاب سمپاتیك را مختل كند و در نتیجه امكان توقف درمانهای ضدفشارخون بالا وجود دارد یا خیر.
فشارخون با میلی متر جیوه اندازه گیری می شود و فشارخون 12/8 سلامت تلقی می شود.محققان برای بررسی این ابزار، آزمایش هایی را بر روی افراد محدودی انجام دادند و دریافتند این فرآیند ساده می تواند فشارخون بالا را به طور متوسط سه میلی متر جیوه كاهش دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha